عصر بازار

«عادی جدید» در انتظار ایالات متحده

عصر اعتبار- رئیس فدرال رزرو اظهار کرد که اقتصاد ایالات متحده با مجموعه‌ای از اختلالات غیرمعمول روبرو خواهد شد.

«عادی جدید» در انتظار ایالات متحده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: پس از اینکه بانک مرکزی برای سومین بار متوالی نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، اقتصاد آمریکا با مجموعه‌ای از اختلالات غیرمعمول مواجه است.

    وی گفت: ما همچنان با مجموعه‌ای از اختلالات اقتصادی غیرعادی برخورد می‌کنیم؛ به عنوان سیاست‌گذار، متعهد هستیم که از ابزارهای خود برای کمک به هدایت اقتصاد در دوره‌ای چالش‌برانگیز استفاده کنیم.

    پاول به رکورد فعلی تورم بالا و محیط رشد اقتصادی پایین به عنوان «عادی جدید» اشاره کرد و گفت: بینش‌هایی که شما در این رویدادها به اشتراک می‌گذارید به ما کمک می‌کند تا چالش‌ها و فرصت‌هایی را که در حال شکل دادن آنچه ممکن است به‌ عنوان شرایط عادی جدید از اقتصاد آمریکا تلقی شود را شناسایی کنیم.

    فدرال رزرو کاهش تورم را بر رشد اقتصادی در اولویت قرار داده است اما همچنان خطر رکود در اقتصاد ایالات متحده وجود دارد.

    بانک مرکزی اکنون انتظار دارد که اقتصاد آمریکا در سال جاری 0.2 درصد رشد کند که کمتر از پیش‌بینی قبلی 1.7 درصدی آن در ژوئن است.

    بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های آن، برآورد رشد برای سال 2023 نیز به 1.2 درصد از پیش‌بینی قبلی 1.7 درصدی کاهش یافته است.

    تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه آگوست افزایش سالانه 8.3 درصدی را نشان داد که بالاتر از برآورد بازار 8.1 درصد است، پس از اینکه در ژوئن به 9.1 درصد رسید که اوج سالانه آن بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی