عصر بازار

نپال پیشنهاد داد و ستد با ارزهای ملی با روسیه را داد

عصر اعتبار- سفیر نپال در روسیه به ریانووستی گفت که مسکو و کاتماندو می‌توانند سازوکاری برای تسویه حساب های متقابل با ارزهای ملی ایجاد کنند.

نپال پیشنهاد داد و ستد با ارزهای ملی با روسیه را داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، میلان راج تولادار، سفیر نپال در روسیه به ریانووستی گفت که مسکو و کاتماندو می‌توانند سازوکاری برای تسویه حساب های متقابل با ارزهای ملی ایجاد کنند.
    وی گفت: این یک تجارت مبادله ای بر اساس ارزهای خودمان است، بدون اینکه دیگران را درگیر کند. این باید یک همکاری بانکی بین بانک‌های مرکزی نپال و روسیه باشد. بنابراین می‌توان مکانیزمی شبیه سازوکار بین مسکو و دهلی نو ایجاد کرد که از روپیه و روبل در تجارت استفاده می‌کند.

    تولادار گفت که نپال علاقه مند به خرید کود و تجهیزات فنی روسی است، در حالی که در ازای آن می‌تواند تحویل چای و محصولات چرمی به روسیه را افزایش دهد.

    این مسئول نپالی افزود: در حال حاضر، حجم تجارت بین نپال و روسیه اندک است. اما اگر پروازهای مستقیم وجود داشته باشد، مبادلات بیشتر بین روسیه و نپال وجود خواهد داشت و قطعاً چشم‌اندازهای بیشتری باز خواهد شد. به عنوان مثال، ما به کودهای روسی نیاز داریم. به همین ترتیب، می‌توانیم صادرات چای به روسیه را افزایش دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: در حالی که اکثر تجارت نپال با چین و هند، همسایگان نزدیک آن است، کاتماندو مایل است تجارت خود را با کشورهای بیشتری در اوراسیا متنوع کند.

    وی اظهار داشت: توسعه تجارت با روسیه برای نپال یک مزیت خواهد بود .

    در ماه اوت، حجم پرداخت روسیه به یوان چین، این کشور را به سومین بازار بزرگ ارز در جهان خارج از سرزمین اصلی چین تبدیل کرد. همچنین ماه گذشته، ترکیه و روسیه نقشه راهی برای همکاری اقتصادی امضا کردند که روبل روسیه را به عنوان ارزی برای تجارت دوجانبه، از جمله برای تامین گاز طبیعی روسیه معرفی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی