عصر بازار

هشدار رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها:

وام ازدواج ندهید با شما برخورد می‌کنیم

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص بانک‌های متخلف در زمینه وام ازدواج برخورد انضباطی خواهیم کرد.

وام ازدواج ندهید با شما برخورد می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس کل بانک مرکزی درخصوص بانک‌های متخلف در زمینه وام ازدواج هشدار داد.

     علی صالح آبادی گفت: قبلا گفته شده اگر بانک‌ها در زمینه وام ازدواج تخلفی داشته باشند حتما برخورد انضباطی خواهیم داشت.

    او می‌گوید: یکی از کار‌هایی که می‌شود انجام داد و ما هم زیرساخت آن را فراهم کرده ایم این است که بانک‌ها را به تفکیک شعب و میزان وامی که به مشتریان پرداخت کرده در سایتی طراحی و نشان دهیم.

    صالح آبادی گفت: بالاخره زمانی که انعکاس عمومی پیدا کند و بانک‌ هایی که رعایت نکرده باشند قابلیت پیگیری دارد.

    رشد 55 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری
    بانک مرکزی از رشد 55 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری خبر داد.

    مهر به نقل از بانک مرکزی نوشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 485 هزار و 515 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 668 هزار و 244 میلیارد ریال به زوج‌ها پرداخت شده که این امر بیانگر رشد 55 درصدی در اعطای این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

    همچنین برای حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (31 فروردین‌ماه) تاکنون 383 هزار و 239 فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ 153 هزار و 711 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

    براساس این گزارش از تاریخ 6 تیرماه سال جاری با ارسال دستورالعمل تسهیلات ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، برای 121 هزار و 169 نفر با معرفی وزارت راه و شهرسازی به منظور دریافت این تسهیلات در بانک‌های عامل پرونده تشکیل شده که از این تعداد 85 هزار و 438 فقره به مبلغ 48 هزار و 427 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی