عصر بازار

کدام کشورها بیشترین ابرثروتمندان را دارند؟

عصر اعتبار- بر اساس نتایج یک گزارش، گروه جدیدی از افراد ابرثروتمند به نام «سانتی میلیونر» در سراسر جهان در حال رشد هستند اگرچه تعداد انگشت‌شماری از میلیاردرهای جهان مانند ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، جف بزوس، رومن آبراموویچ و بیل گیتس همواره در سر خط خبرها هستند اما افراد دیگری نیز وجود دارند که با وجود ثروت عظیم‌شان کمتر شناخته می‌شوند.

کدام کشورها بیشترین ابرثروتمندان را دارند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در مطالعه مشترک  Henley & Partners، شرکت مشاوره مستقر در لندن و آژانس خبری اطلاعات ثروت جهانی مشخص شد، 25 هزار و490 سانتی‌میلیونر در جهان وجود دارد. آنها عمدتاً صاحبان شرکت‌های فناورانه و چند ملیتی، سرمایه‌گذاران و وارثان ثروت هستند. تعداد آنها در 20 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

    ایالات‌متحده بیشترین تعداد را دارد که 9730 نفر یا 38درصد از کل است. چین و هند به ترتیب با 2021 و 1132 در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. همچنین بریتانیا با 968 نفر در رده چهارم و آلمان با 966 نفر در رتبه پنجم قرار دارد.

    سوئیس (808)، ژاپن (765)، کانادا (541) و استرالیا (463) نیز به جمع 10 کشور برتر راه یافتند و روسیه با 435 نفر در رتبه دهم قرار گرفت. سایر اقتصادهای بزرگ، به عنوان مثال، فرانسه (380) و ایتالیا (298)، از نظر تعداد ابرثروتمندان پس از روسیه قرار دارند.

    محققان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد افراد ابر ‌ثروتمند در آسیا و آفریقا در سال‌های آینده به سرعت رشد خواهد کرد و به آنها اجازه می‌دهد تا سال 2032 از ایالات‌متحده و اروپا پیشی بگیرند. همچنین ویتنام و هند سریع‌ترین رشد را در جهان نشان خواهند داد و تعدادی افراد با ثروت بیش از 100 میلیون دلار در دهه آینده را خواهند داشت.

    ایالت جزیره‌ای موریس که طبق گزارش‌ها به مقصدی محبوب برای میلیونرها تبدیل شده است، ممکن است تا سال 2032 شاهد افزایش 75 درصدی در تعداد ساکنان ابر ثروتمند باشد.به نظر می‌رسد چشم‌انداز برای سه کشور آفریقایی، رواندا، اوگاندا و کنیا نیز خوب باشد جایی که پیش‌بینی می شود این رقم بیش از 55 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو