عصر بازار

رشد ۶۱ درصدی سپرده‌های دوساله در بانک‌ها

عصر اعتبار- آخرین آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۲ ساله در بانک‌ها در مردادماه امسال به ۱۰۳۹ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۶۱ درصدی نسبت با مدت مشابه سال گذشته دارد؛ همچنین میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه در مردادماه امسال ۵۵ درصد رشد داشت.

رشد ۶۱ درصدی سپرده‌های دوساله در بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، طی سال‌های گذشته با نوسان بازار ارز، طلا و سکه موجب شد افراد به سپرده‌گذاری در بانک‌ها روی بیاورند و در نتیجه افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه پول خود را در بازارهای پر نوسان ارز و سکه سرمایه‌گذاری کنند، در بانک سپرده‌گذاری کنند.

    گواه این مطلب آخرین اطلاعات آماری بانک مرکزی است. بر اساس این آمار میزان مانده سپرده قرض الحسنه در پایان مردادماه امسال به 367 هزار و 480 میلیارد تومان رسیده در حالی که در پایان مردادماه سال گذشته 236 هزار و 460  تومان بود که رشد 55 درصدی را نشان می‌دهد.

    میزان مانده سپرده کوتاه‌مدت افراد در بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان مردادماه امسال برابر یک هزار و 469 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30.3 درصد رشد داشت.

    بر اساس این گزارش میزان سپرده‌گذاری دو ساله در پایان مردادماه امسال در مقایسه با سال گذشته 61.1 درصد رشد داشت که بالاترین رشد در مقایسه با سایر سپرده‌گذاری‌ها بود. مانده سپرده دو ساله در دوره مذکور 1039 هزار میلیارد تومان بود. مانده سپرده‌گذاری دوساله در مردادماه سال گذشته معادل 645 هزار میلیارد تومان بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی