عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

انتشار اوراق ارزی در جهت تقویت چرخه اقتصاد و تولید خواهد بود

عصر اعتبار- نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: اقداماتی که از سوی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز انجام شد، مثبت و تاثیرگذار بود.

انتشار اوراق ارزی در جهت تقویت چرخه اقتصاد و تولید خواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شهباز حسن پور بیگلری؛ نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره مدیریت بازار ارز گفت: بازار ارز در اختیار دولت است و اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید نسبت به آن اقدانات دقیق و کارشناسی اعمال شود.

    وی در ادامه اظهار داشت: نوسانات بازار ارز به هیچ عنوان زیبنده بدنه کارشناسی تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی نیست، زیرا سبب خواهد شد، به دلیل افزایش ناگهانی قیمت‌ها مردم دچار استرس و سردرگمی شوند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص اضافه کرد: اقداماتی که از سوی بانک مرکزی در این خصوص انجام شد، مثبت و تاثیرگذار بود، ولی توقع می‌رود که پیش از روی دادن این اتفاقات پیش بینی‌های لازم انجام شود و ملاک عمل قرار گیرد تا بازار به طور ناگهانی دچار نوسانات شدید نرخ ارز نشود.

    حسن پور بیگلری درباره برخی از راهکار‌ها برای مدیریت بازار مانند اعلام خبر احتمال قطع یارانه خریداران ارز و برخورد با اخلال گران بیان کرد: این کار‌ها در جای خود موفق بود، اما بهتر آن است تا در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد. بازداشت تعدادی از دلالان این حوزه بازدارنده است، اما کار کارشناسی به حساب نمی‌آید. باید بر وضعیت بازار ثبات حاکم باشد و در کنار آن برای راه‌های تخلف، نفوذ و فساد موانعی به وجود آید.

    وی  پیشنهادات خود برای مدیریت بهتر بازار ارز و ثبات در آن را چنین مطرح کرد: گروه اقتصادی دولت باید میزان ارز مورد نیاز کشور را پیش بینی کند و برای آن برنامه‌های مشخصی داشته باشد تا هرروز و به هر دلیلی بر این  بازار تنش وارد نشود. راهکار‌ها و پیشنهادات بر چهارچوب ضوابط کارشناسی استوار باشد، مقررات از قبل مشخص شود و توزیع ارز هم براساس نیاز جامعه صورت گیرد.

    نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی درباره خرید برخط ارز ارز صرافی‌ها گفت: سامانه برخط صرافی‌ها با هدف تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان عملیاتی شد و براساس آن افرادی که درصد هستند ارزی را خریداری کنند به جای مراجعه حضوری به صرافی‌ها از طریق سامانه برخطی که راه‌اندازی شده، می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت برخط به صرافی مدنظر ارسال کنند و پس از احراز هویت، به صورت حضوری مراجعه کرده و ارز را دریافت کنند و اینگونه نه تنها از تشکیل صف‌های طویل جلوگیری به عمل می‌آید، بلکه دسترسی هم برای مردم آسان خواهد شد. 

    نماینده مردم کرمان در رابطه با انتشار اوراق ارزی نیز افزود: انتشار اوراق ارزی سبب خواهد شد تا ارز‌های راکد وارد بازار شود و در جهت تقویت چرخه اقتصاد و تولید به کار آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی