عصر بازار

وزیر اقتصاد:

عقب‌ماندگی‌های صنعت بیمه باید در مسیر دانش‌بنیان جبران شود

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ سیاست‌گذاران باید به جبران عقب‌افتادگی در صنعت بیمه بپردازند و صنعت بیمه پویا و دانش‌بنیان داشته باشیم و با هزینه کمتر کارآمدی بیشتر و خدمات گسترده‌تری به مردم ارائه کنیم.

عقب‌ماندگی‌های صنعت بیمه باید در مسیر دانش‌بنیان جبران شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید احسان خاندوزی در پیام ویدئویی خود به بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه‌ که‌ امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: ‌قرار بود به شکل حضوری در جمع بیمه‌گران حاضر شوم اما به خاطر تلاقی با نشست مشترک هیأت دولت و مجلس به مناسبت روز ملی مجلس ناچار در بهارستان حضور پیدا کردم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی به فناوری‌های نو در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت:‌ با این فناوری‌ها رقابت‌پذیری محصولات و خدمات در بیمه افزایش پیدا می‌کند.

    خاندوزی اضافه کرد: باید بیمه‌گری هوشمند در کشور اجرا شود اما همچنان مسیرهای دانش‌بنیان در صنعت بیمه وجود دارد در حالی که سرعت آن کافی نیست و باید سرعت به‌کارگیری‌های فناوری نو و اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت بیمه افزایش یابد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید به سمت مطلوب در صنعت بیمه حرکت کنیم، گفت:‌ سیاست‌گذاران باید به جبران عقب‌افتادگی در صنعت بیمه بپردازند و صنعت بیمه پویا و دانش‌بنیان داشته باشیم و با هزینه کمتر کارآمدی بیشتر و خدمات گسترده‌تری به مردم ارائه کنیم

    * شیوه جبران خسارت‌‌ ناشی از بلایای طبیعی توسط شرکت‌های بیمه از زبان دبیر سندیکای بیمه‌گران

    در این همایش همچنین سیدمحمد کریمی، ‌دبیر سندیکای بیمه‌گران‌ گفت:‌ حق بیمه توسط شورای عالی بیمه و نرخ دیه توسط قوه قضائیه تعیین می‌شود و شرکت‌های بیمه در زمینه ورود و خروج به این صنعت دخالتی ندارند.

    وی همچنین گفت:‌ 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد در سال گذشته 500 میلیارد تومان برای ناجا، اورژانس، صدا و سیما و حتی پزشک قانونی پرداخت شد در حالی که هیچ توجیهی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و خدمات اضافه‌ای به مردم داده نمی‌شود.

    دبیر سندیکای بیمه‌گران همچنین پیشنهاد کرد:‌ اگر ماهی 100 تومان به قبض برق افراد اضافه شود می‌توانیم خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را توسط شرکت‌های بیمه جبران کنیم.

    پایان پیام/

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو