عصر بازار

پیش‌بینی حضور هند در بین ۳ اقتصاد برتر جهان

عصر اعتبار- به گفته تحلیل‌گران، پیش‌بینی می‌شود که جایگاه اقتصاد هند تا سال ۲۰۳۰ از ژاپن و آلمان بهتر باشد.

پیش‌بینی حضور هند در بین ۳ اقتصاد برتر جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، این هفته با استناد به پیش بینی‌های دو موسسه بزرگ پیش بینی می‌شود هند تا پایان این دهه پس از ایالات متحده و چین به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. چشم انداز اس اند پی گلوبال بر اساس این پیش بینی است که رشد تولید ناخالص داخلی اسمی تا سال 2030 به طور متوسط 6.3 درصد خواهد بود، در حالی که مورگان استنلی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی هند تا سال 2031 بیش از دو برابر میزان فعلی باشد.

    تحلیل گران مورگان استنلی در این گزارش نوشتند: هند شرایط رونق اقتصادی را فراهم می‌کند که نتیجه سرمایه گذاری در تولید، انتقال انرژی و زیرساخت‌های دیجیتال پیشرفته این کشور است. این محرک‌ها، هند را به سومین اقتصاد و بازار سهام جهان قبل از پایان این دهه تبدیل خواهند کرد.

    این کشور آسیای جنوبی در سه ماهه جولای تا سپتامبر، رشد سالانه 6.3 درصدی را ثبت کرد، در حالی که سه ماهه آوریل تا ژوئن با رشد قوی 13.5 درصدی نسبت به سال قبل مشخص شد. این افزایش با تقاضای داخلی قوی در بخش خدمات تقویت شد. رشد سالانه گزارش شده در سه ماه منتهی به ژوئن 2021 به رکورد 20.1 درصد رسیده است.

    به گفته تحلیل گران اس اند پی، اقتصاد هند به لطف سیاست آزادسازی تجاری و مالی، اصلاح بازار کار و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و سرمایه انسانی به رشد خود ادامه خواهد داد.

    کارشناسان به تلاش دولت برای تبدیل شدن به یک مرکز سرمایه‌گذاران خارجی و یک نیروگاه تولیدی تاکید کردند و گفتند که ابزار اصلی برای دستیابی به این هدف، طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLIS) است که هدف آن تقویت تولید و صادرات است. این برنامه در سال 2020 معرفی شد و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشوق‌هایی را در قالب تخفیف مالیاتی و مجوز‌های محرک‌های دیگر ارائه می‌دهد. گزارش اس اند پی گفت: احتمال زیادی وجود دارد که دولت برای تشویق صادرات و مرتبط کردن اقتصاد هند در زنجیره‌های عرضه جهانی، روی طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLIS) بیشتر استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی