عصر بازار

اقتصاد انگلیس در سال آینده میلادی کوچک می‌شود

عصر اعتبار- کنفدراسیون صنعت انگلیس اعلام کرد با توجه به اینکه این کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، اقتصاد انگلیس ۰.۴ درصد در سال آینده میلادی کوچک می‌شود.

اقتصاد انگلیس در سال آینده میلادی کوچک می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کنفدراسیون صنعت انگلیس CBI در روز دوشنبه اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود اقتصاد کشور با توجه به تورم بالا و توقف سرمایه‌گذاری 0.4 درصد در سال آینده کوچک شود. بعلاوه، دورنمای رشد بلندمدت اقتصاد چندان روشن نیست.

    تونی دانکر، مدیرکل این کنفدراسیون گفت:«انگلیس در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد: تورم بالا، رشد منفی، کاهش بهره‌وری و پایین آمدن سرمایه‌گذاری‌های تجاری. شرکت‌ها فرصت رشد دارند اما مشکلات به‌وجودآمده مانع سرمایه‌گذاری آنها در سال آینده می‌شود».

    کنفدراسیون صنعت انگلیس در پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی رشد 1 درصدی اقتصاد این کشور را در 2023 کرده بود، اما حالا انتظار ندارد تولید ناخالص داخلی تا اواسط 2024 به سطح قبل‌از بحران کرونا بازگردد.

    افزایش قیمت گاز طبیعی به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین و همچنین عدم بهبود کامل بازار کار پس‌از بحران کرونا و سرمایه‌گذاری و بهره‌وری پایین ضربه سختی به اقتصاد انگلیس زده است.

    این کنفدراسیون اعلام کرد نرخ بیکاری در اواخر سال آینده میلادی و اوایل 2024 به اوج 5 درصد می‌رسد. این رقم در حال حاضر برابر با 3.6 درصد است. تورم در انگلیس در ماه اکتبر به 11.1 درصد رسید که بالاترین رقم طی 41 سال گذشته بود. بدین‌ترتیب تقاضای مصرف‌کنندگان به‌شدت کاهش یافت و حالا کنفدراسیون صنعت انگلیس پیش‌بینی می‌کند روند کاهش تورم بسیار کند باشد و در سال آینده به متوسط 6.7 درصد برسد.

    پیش‌بینی این کنفدراسیون از رشد اقتصاد انگلیس مشابه همان چیزی است که سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی انتظار دارد. این سازمان پیش‌بینی می‌کند اقتصاد انگلیس ضعیف‌ترین عملکرد را در اروپا در سال آینده میلادی داشته باشد.

    تخمین زده می‌شود سرمایه‌گذاری تجاری در انگلیس در پایان 2024، 9 درصد پایین‌تر از سطح قبل‌از بحران کرونا باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو