عصر بازار

تصویب قانون دارایی های دیجیتال؛

بزرگترین معامله با رمزارز بین روسیه و چین انجام شد

عصر اعتبار- یک شرکت روس اولین تراکنش مجاز این کشور را با دارایی های مالی دیجیتال (DFA) که شامل یوان چین است را اعلام کرد. طبق گزارش ها، این معامله، بزرگترین معامله ای است که تا به امروز تحت قانون فعلی DFA روسیه انجام شده است، این قانون صدور توکن هایی را پوشش می دهد که با بدهی تجاری تضمین شده اند.

بزرگترین معامله با رمزارز بین روسیه و چین انجام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین این شرکت دارای مجوز، اولین معامله روسیه را با دارایی های مالی دیجیتالی که به پول فیات خارجی است را نهایی کرده است.

    این معامله شامل صدور DFA (دارایی های مالی دیجیتال) به ارزش 58 میلیون یوان چین (تقریباً 516 میلیون روبل یا 8.26 میلیون دلار) بود که با بدهی تجاری تضمین شده بود.

    سررسید توکن‌های صادر شده 29 روز و نرخ بهره آن 4 درصد است.

    این اقدام مزایای DFA را نسبت به وام‌های کوتاه‌مدت به روبل، که با نرخ سالانه 9 تا 10 درصد ارائه می‌شود، برجسته می‌کند.

    همچنین DFA خطرات ناشی از نوسانات ارز را برای صادرکنندگان کاهش می دهد.

    این معامله بر روی پلتفرمی که توسط Lighthouse توسعه داده شده بود، انجام شد.

    این پلتفرم توسط بانک روسیه به عنوان یکی از اپراتورهای سیستم مدیریت دارایی های مالی دیجیتال تایید شد.

    در حالی که مقامات روسیه در حال کار برای اتخاذ یک چارچوب قانونی جامع‌تر برای همه دارایی‌های دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال، بوده‌اند، قانون « دارایی‌های مالی دیجیتال» در ژانویه 2021 اجرا شد.

    مقامات مسکو اکنون می خواهند پرداخت های رمزنگاری شده در تسویه حساب های فرامرزی را قانونی کنند و استفاده از روبل و ارزهای ملی شرکایی مانند چین را در تجارت خارجی گسترش دهند که دلیل اصلی آن دور زدن محدودیت های اعمال شده توسط غرب در مورد جنگ در اوکراین و کاهش وابستگی روسیه به دلار آمریکا و یورو است.

    دنیس یوردانیدی، مدیر کل Lighthouse معتقد است که ابزار مالی جدید، فرصتی را برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت ارزان بدون رقابت با بازار اوراق قرضه سنتی که سرمایه گذاری های مالی بلندمدت ارائه می دهد، فراهم می کند.

    بر اساس یک نظرسنجی که در ماه نوامبر انجام شد، 37 درصد از شرکت های روسیه آماده ورود به بازار DFA به عنوان ناشر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی