عصر بازار

بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی در بانک توسعه تعاون

عصر اعتبار- سرپرست بانک توسعه تعاون از برنامه این بانک برای بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی خبر داد.

بکارگیری ابزار‌های نوین تامین مالی در بانک توسعه تعاون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا؛ به نقل از بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک در مشهد مقدس اظهار داشت: راهکار‌های اجرایی و شتاب دهنده در مسیر تحول بانک مطرح گردیده و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی با رویکرد تحول به اجرا در می‌آید.

    وی افزود: فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های اثر گذار در ایجاد تحول مطرح است و اتحاد، همدلی، همبستگی، تفکر تیمی، هم افزایی و اقدامات مبتنی بر ارزش‌ها و کرامات انسانی در پیشرفت و موفقیت‌های بانک اثر مثبت دارد.

    شیخ حسینی تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ سازمانی به صورت مداوم در دستور کار است و پیامد‌ها و رهنمود‌های پروژه آسیب شناسی صورت پذیرفته در بانک مورد توجه قرار می‌گیرد.

    سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: شناسایی محور‌های اهرمی جهت ایجاد تحول صورت پذیرفته است و فرهنگ، مهارت مدیریتی، تصمیمات و سیاست‌ها در این مسیر بسیار مهم هستند.

    وی تاکید کرد: فرهنگ سازی از رده‌های بالای سازمان به پایین تسری می‌یابد و شایسته است مدیران، پشتیبان و دلسوز کارکنان مسئول و پاسخگو بوده و ارزش‌های والای انسانی را رعایت نمایند.

    سرپرست بانک توسعه تعاون یادآور شد: خدمت رسانی به جامعه هدف در زمره مهم‌ترین اهداف بانک محسوب می‌شود و تمامی برنامه‌های بانک با رویکرد توسعه‌ای و پشتیبانی از تعاونگران به اجرا در می‌آید همچنین، بانک توسعه تعاون در مسیر تحول، نگاه ویژه‌ای به ابزار‌های نوین تامین مالی دارد.

    شیخ حسینی توضیح داد: در مدل‌های جدید تامین مالی، بانک‌ها نقش‌های ویژه‌ای به عهده می‌گیرند و بانک‌ها به عنوان ارکان بازار پول به همراه ارکان بازار سرمایه از ظرفیت‌ها و امکانات دو بازار بهره برده و نقدینگی در مسیر‌های صحیح بکار گرفته می‌شود.

    وی ادامه داد: با گسترش ابزار‌های نوین، تامین مالی توسط بانک‌ها و بازار سرمایه به صورت تخصصی‌تر و متناسب با نیاز متقاضیان سرمایه و تسهیلات صورت می‌پذیرد.

    شیخ حسینی گفت: اوراق گام به عنوان ابزار نوین در بازار‌های پول و سرمایه کشور بکار گرفته شده است و این خدمت به تعاونگران و کارآفرینان جهت تکمیل زنجیره ارزش ارائه می‌گردد.

    مقام ارشد بانک توسعه تعاون گفت: افزایش سرمایه بانک مطابق بند ب ماده 29 و بندالف تبصره 18 قانون بودجه پیگیری می‌شود و با تحقق آن ضمن افزایش نسبت کفایت سرمایه، ظرفیت‌های جدید برای ارائه خدمات گسترده به جامعه هدف قابل تصور است.

    شیخ حسینی خاطر نشان کرد: تحول دیجیتال از مهمترین محور‌های تحول بانک توسعه تعاون است و طی ماه‌های پایانی سال، یک یا دو محصول دیجیتال به سرویس‌های بانک اضافه می‌شود و پرداخت تسهیلات و سپرده پذیری آنلاین نیز در مسیر اجرا قرار می‌گیرد.

    وی تشریح کرد:در مقطع کنونی برای تسریع در حرکت رو به پیشرفت بانک و جبران برخی کاستی‌ها، بانک در مسیر تحول قرار گرفته است و سرمایه انسانی از ارکان تحول تلقی می‌گردد.
    در این مراسم سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره، معاونین مدیر عامل، مدیران ستادی و استانی بانک حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی