عصر بازار

در تابستان ۱۴۰۱

تعداد شاغلان در بخش صنعت از ۸ میلیون نفر عبور کرد

عصر اعتبار- بر اساس گزارش مرکز آمار، در تابستان ۱۴۰۱ تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور به بیش از ۸ میلیون نفر رسید که در یک دهه اخیر، بی‌سابقه است.

تعداد شاغلان در بخش صنعت از ۸ میلیون نفر عبور کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شاتا، در تابستان امسال 8 میلیون و 29 هزار نفر در بخش صنعت کشور شاغل بوده‌اند. این در حالی است که در تابستان سال گذشته 7 میلیون و 907 هزار نفر در بخش صنعت کشور مشغول به کار بودند. بر این اساس در یک سال اخیر نزدیک به 122 هزار نفر به تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور افزوده شده است.

    در یک دهه اخیر تعداد شاغلان در بخش صنعت کشور در فصول تابستان بین 6.8 تا 7.9 میلیون نفر در نوسان بوده و این اولین بار است که رکورد بالای 8 میلیون نفر شاغل در بخش صنعت کشور تحقق یافته است.

    سیاست‌های وزارت صمت دولت سیزدهم در احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل، تامین مالی زنجیره‌ای صنایع و تولیدکنندگان تاثیر قابل توجهی در بهبود اشتغال در بخش صنعت کشور داشته است. از ابتدای دولت سیزدهم بیش از 2 هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل احیا شده است.

    بر اساس گزارش مرکز آمار، در بهار امسال رشد ارزش افزوده بخش صنعت 5.1 درصد بود که از ابتدای 1397 بالاترین رقم محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی