عصر بازار

محمدرضا فرزین خبر داد:

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان از املاک بانک ملی جهت تامین مالی اقتصاد و اعطای تسهیلات

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی اعلام کرد: بانک ها به ویژه بانک های دولتی دارایی های زیادی دارند، اما این دارایی ها به نقدینگی تبدیل نشده و پشتوانه آنها در راستای تسهیلات دهی قرار نگرفته است.

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان از املاک بانک ملی جهت تامین مالی اقتصاد و اعطای تسهیلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری، محمدرضا فرزین با تاکید بر این نکته که در بانک ملی برای اصلاح این وضع، فروش سهام شرکت ها و مجموعه های غیرمرتبط با فعالیت بانکداری و فروش دارایی های منجمد و راکد در دستور کار قرار گرفته افزود:  فروش اموال بانک ها پیچیدگی های خاص خود را دارد و مقررات بسیار سختی در این راستا داریم که کار بانک ها را خیلی مشکل کرده است.

    وی خاطر نشان کرد: همین مشکلات درخصوص فروش دارایی های دولت نیز وجود دارد و بانک مرکزی باید اجازه دهد بانک ها بخشی از دارایی هایشان را به اوراق تبدیل کنند.

    به اعتقاد فرزین چنین ابزاری باعث خواهد شد تا بانک ها در تامین مالی اقتصاد و اعطای تسهیلات نقش بیشتری داشته باشند.

    رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی همچنین تاکید کرد: در بانک ملی علاوه بر طلب 85همتی از دولت، چندین شرکت و هلدینگ بزرگ هم داریم و در تازه ترین اقدام، سهام متعلق به بانک در پالایشگاه شازند را روی تابلوی بورس برای فروش ثبت کرده ایم و به زودی آن را می فروشیم.

    مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: برآورد قیمت پالایشگاه شازند 34هزار میلیارد تومان است. خودمان را متعهد کرده ایم تا پایان سال 50هزار میلیارد تومان از اموال بانک را بفروشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی