عصر بازار

با شروع سال جدید

اقتصاد بزرگ هند اوج گرفت

عصر اعتبار- یک نظرسنجی تجاری امروز(دوشنبه) نشان داد که صنعت تولید هند، سال ۲۰۲۲ را در شرایطی به پایان رساند که کسب‌و کار با توجه به رشد سفارشات جدید و شتاب تولید، با سریع‌ترین نرخ در بیش از دو سال گذشته بهبود یافته است.

اقتصاد بزرگ هند اوج گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید بخش تولید از 55.7 نوامبر به 57.8 در دسامبر افزایش یافت که بهتر از میانگین پیش‌بینی رویترز برای 54.3 بود. آمار دسامبر بالاترین رقم از اکتبر 2020 و بالاتر از مرز 50 بود که رشد را از انقباض برای هجدهمین ماه متوالی جدا می‌کند. این نظرسنجی از ششم تا 19 دسامبر انجام شد.

    داده‌های امروز(دوشنبه) این دیدگاه را تثبیت کرد که سومین اقتصاد بزرگ آسیا نسبت به بسیاری دیگر از اقتصادهای نوظهور در موقعیت بهتری برای مقابله با تأثیر یک رکود بالقوه جهانی قرار دارد. پولیانا دی لیما، مدیر اقتصادی اس‌اندپی گلوبال مارکت، خاطرنشان کرد: صنعت تولید هند پس از شروع امیدوارکننده‌ای در سال 2022، با گذشت زمان عملکرد قوی خود را حفظ کرد و سال را با بهترین رشد تولید که از نوامبر 2021 مشاهده شده به پایان رساند.

    قدرت تقاضا، در میان موارد ارائه شده توسط شرکت‌ها برای بهبود، در مرکز توجه قرار دارد. در حالی که سفارشات جدید و تولید به رشد خود ادامه دادند، صادرات با کمترین سرعت در پنج ماه گذشته افزایش یافت زیرا کاهش تقاضای جهانی بر صادرات تأثیر گذاشت. با این حال، افزایش تقاضای داخلی به بهبود شرایط در بازار کار کمک چندانی نکرد زیرا نرخ ایجاد شغل به پایین‌ترین حد سه ماهه کاهش یافت.

    علاوه براین، قیمت‌هایی که تولیدکنندگان برای کالاهای خود تعیین کردند با سریع‌ترین سرعت از اواسط سال 2022 افزایش یافت. این ممکن است تورم کلی را بالاتر از هدف میان‌مدت بانک مرکزی هند یعنی چهار درصد در ماه‌های آینده حفظ کند و احتمال کاهش سیاست‌های بانک مرکزی را در آینده نزدیک کاهش دهد. خوش بینی در مورد 12 ماه آینده اندکی تغییر کرد و نزدیک به اوج‌های تاریخی باقی ماند.

    بر اساس گزارش رویترز، دی لیما افزود: در حالی که برخی ممکن است انعطاف‌پذیری صنعت تولید هند در سال 2023 در بحبوحه چشم‌انداز رو به وخامت اقتصاد جهانی را زیر سوال ببرند، تولیدکنندگان به توانایی خود برای بالا بردن سطح تولید از سطح فعلی کاملاً مطمئن بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی