عصر بازار

پرداخت سهام عدالت جاماندگان به کجا رسید؟

عصر اعتبار- برای اختصاص سهام عدالت به کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران طی چند روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

پرداخت سهام عدالت جاماندگان به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا؛ طی چند مدت اخیر اخبار مثبتی برای دارندگان سهام عدالت از سمت مسئولین مطرح شد، البته مسئولین برای جاماندگان نیز اخبار جدیدی را عنوان کردند.

    دراین رابطه مدتی قبل تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، به همین جهت سازمان خصوصی‌سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

    طبق گفته راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی، احراز هویت افراد جامانده با کمک ثبت احوال کشور انجام می‌شود در این راستا از نظرهویتی برای تعدادی از افراد مشکلی وجود داشت که آن را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارسال کردیم تا از نظر بانکِ اطلاعاتی مشکلی نداشته باشیم تا بعد از طی کردن این مراحل کار توزیع سهام را شروع کنیم.

    مشاور رئیس سازمان بورس گفت: جاماندگان سهام عدالت نیز مانند افراد دارای سهام عدالت باید در ابتدای دوره 10 ساله اقساطشان را سپری کنند و بعد از 10 سال که به لحاظ شرایط روز آزادسازی انجام می‌دهند سهامشان در اختیار خود سهامداران قرار خواهد گرفت.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد واگذاری سهام عدالت به جاماندگان گفت: در کشور حدود 20 میلیون نفر واجد شرایط فاقد سهام عدالتند و ما مصوبه‌ای را در لایحه بودجه قرار داده ایم که به تمامی جاماندگان، سهام عدالت اختصاص دهیم. طبق آخرین  خبر برای اختصاص سهام عدالت به کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران طی چند روز آینده تصمیم گیری می‌شود، ولی برای مابقی افراد هنوز تصمیم گیری صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی