عصر بازار

ارزش دلار جهانی ثابت شد

عصر اعتبار- ارزش دلار آمریکا ثابت باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران همچنان تحت تاثیر اطلاعات اقتصادی منتشر شده هفته گذشته قرار دارند و امیدها تقویت شده که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

ارزش دلار جهانی ثابت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داده‌های روز جمعه نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در ماه دسامبر 223هزار شغل افزایش یافته است، در حالی که افزایش 0.3 درصدی در میانگین درآمد کمتر از حد انتظار و کمتر از 0.4 درصد در ماه قبل است.

    نشانه‌های دیگری از کند شدن اقتصاد وجود داشت، به‌طوری‌ که فعالیت صنعت خدمات ایالات‌متحده برای اولین بار طی ماه دسامبر در بحبوحه کاهش تقاضا نزول کرد.

    این مورد باعث شد که روز جمعه شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، 1.15 درصد کاهش یابد. روز دوشنبه، این شاخص که هشت درصد در سال 2022 رشد کرد، 0.01 درصد افزایش یافت و به 103.720 رسید.

    سرمایه‌گذاران امید دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده سیاست انقباض پولی تهاجمی خود را کاهش دهد. در حال حاضر قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو حاکی از احتمال 25 درصدی افزایش نیم واحدی در ماه فوریه است که نسبت به ماه گذشته 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این حال، تحلیلگران به بازار کار همچنان فشرده اشاره می‌کنند که احتمالا مقامات فدرال رزرو را نگران می‌کند.

    ین ژاپن 0.12 درصد در برابر ارز ایالات‌متحده تقویت شد و به 131.94 در هر دلار رسید، در حالی که استرلینگ آخرین بار با 0.06 درصد افزایش در روز و صعود  1.5 درصدی در روز جمعه به ازای هر دلار معامله شد. یورو پس از بسته شدن 1.17 درصدی در روز جمعه با 0.11 درصد افزایش به 1.0656 دلار رسید.

    دلار استرالیا 0.17 درصد در برابر ارز ایالات‌متحده افزایش یافت و به 0.689 دلار رسید، در حالی که کیوی نیوزیلند با 0.02 درصد افزایش به 0.635 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی