عصر بازار

گسترش چتر بیمه‌ای در دستور کار تامین اجتماعی زنجان

عصر اعتبار- تامین اجتماعی استان زنجان، جمعیت چشمگیر و قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده و تلاش می‌کند چتر بیمه‌ای خود را بر گروه‌های هدف از جمله دانشجویان و زنان خانه دار گسترش دهد.

گسترش چتر بیمه‌ای در دستور کار تامین اجتماعی زنجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سازمان بیمه تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان دولتی ارائه دهنده خدمات بیمه در حال حاضر حدود 42 میلیون نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش دارد که جمعیت چشمگیر و قابل توجهی است.

    با توجه به این جمعیت تحت پوشش، ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف بسیار اهمیت دارد چون بیمه شدگان انتظار دارند هنگام بیماری یا حادثه منجر به آسیب دیدگی و مراجعه به مراکز درمانی از بهترین خدمات برخوردار شوند و تمام یا بخشی از هزینه درمان آن از سوی بیمه پرداخت شود.

    محمود عزیزخانی مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان معتقد است: سازمان تامین اجتماعی برای ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف خود تلاش می کند البته در این مسیر باید سایر دستگاه های متولی و مرتبط نیز به سازمان تامین اجتماعی کمک کنند.

    به گفته او این سازمان تلاش می کند به روز باشد و خدمات متعدد و متنوعی را ارائه کند که در این خصوص، همکاری بیمه شدگان در پرداخت حق بیمه خود می تواند نقش اساسی در ارایه مطلوبتر خدمات ایفا کند.

    یکی از سیاست هایی که دولت و سازمان تامین اجتماعی برنامه ریزی کرده و در برنامه های استراتژیک خود قرار داده است و آن را پیگیری می کند، بحث تعمیم بیمه در بین اقشار مختلف به ویژه قشر آسیب پذیر است.

    در این ارتباط برای 2 قشر دانشجو و زنان خانه دار برنامه ویژه داریم که در قالب بسته بیمه‌ای در سه سطح 12، 14 و 18 درصد تعریف شده است و افراد می توانند به اختیار خود یکی از این سطوح را با توجه به تعهدات سازمان انتخاب کنند و با پرداخت مبالغ مربوط با تامین اجتماعی طرف قرارداد باشند.

    در هر یک از این سه سطح، بازنشستگی وجود دارد، در بحث 12 درصد، بحث بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، در بحث 14 درصد علاوه بر بحث بازنشستگی و فوت، فوت قبل از بازنشستگی را هم تحت پوشش داریم و در بحث 18 درصد، علاوه بر بازنشستگی و فوت قبل بعد از بازنشستگی از کارافتادگی را نیز پوشش می دهیم.

    در حال حاضر حدود هشت هزار نفر از زنان خانه دار و حدود 700 دانشجو در سطح استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و سیاست ما تبلیغ و گسترش این نوع بیمه ها است.

    هم اکنون این اداره کل با تحت پوشش قرار دادن 580 هزار نفر به صورت بیمه شده اصلی و تبعی در استان، پوشش 52 درصدی جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

    موضوع مهمی که در ارایه خدمات به بیمه شدگان وجود دارد بحث همپوشانی بیمه‌ای است که دغدغه‌ای در این زمینه به وجود آمده و در شاخه مستمری، امکان همپوشانی بیمه ای وجود ندارد، چون نمی توان یک فرد را از 2 صندوق بازنشست کرد.

    این موضوع در بحث خدمات صندوق های بیمه ای امکان پذیر است چون تعدادی از بیمه شدگان ما بیمه شده حرف مشاغل آزاد هستند و این بیمه شدگان در بحث خدمات جانبی همانند درمان می توانند و مختار هستند با ما طرف قرارداد باشند یا نباشند که این موضوع اهمیت دارد.

    بیمه شدگان اجباری سازمان که ذیل قانون قرار دارند به صورت اجباری با سازمان در ارتباط هستند و از خدمات رایگان استفاده می کنند اما بیمه شدگانی که خویش فرما، مشاغل آزاد یا توافقی هستند این گروه ها در دریافت خدمات درمانی اختیار دارند که با پرداخت فرانشیز مبلغ مورد نظر طرف قرارداد ما باشند.

    این گروه ها می توانند در بحث مستمری با سازمان تامین اجتماعی قرارداد منعقد کنند اما در خصوص دریافت خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه سلامت باشند و در واقع این همپوشانی در این حوزه وجود دارد.

    در حال حاضر ابزار شناسایی برای همپوشانی ها وجود ندارد و منظور از بیمه شدگان ما افرادی است که با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

    این افراد برای بازنشستگی مبلغ پرداخت می کنند و می توانند خدمات درمانی دریافت نکنند و اینها بیمه شده صندوق تامین اجتماعی هستند.

    صندوق های دیگر نیز به دلیل ماهیت کاری خود آمار مربوط به خود را اعلام می کنند و در مجموع باید گفت هم اکنون ابزاری برای رصد میزان همپوشانی و رفع این موضوع وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو