عصر بازار

جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲

افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد دولت از محل فروش اوراق

عصر اعتبار- براساس لایحه بودجه سال آینده دولت می‌تواند ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد که نسبت به سال جاری، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد دولت از محل فروش اوراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدول واگذاری دارایی‌های مالی دارای 9 بند است که بند اول آن منابع حاصل از فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی، بند دوم منابع حاصل از استفاده از تسهیلات خارجی، بند سوم منابع حاصل از استفاده از موجودی حساب ذخیره ارزی، بند چهارم  منابع حاصل از دریافت اصل وامها، بند پنجم منابع حاصل از واگذاری شرکت های دولتی، بند ششم  منابع حاصل از برگشتی سالهای قبل، بند هفتم  منابع حاصل از استفاده از صندوق توسعه ملی، بند هشتم منابع حاصل از سایر واگذاری ها و بند نهم انتشار اوراق صکوک اجاره به منظورتسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی است. طبق لایحه بودجه سال آینده بندهای دوم، سوم، هفتم و هشتم صفر است.

    طبق لایحه بودجه سال آینده،  دولت می‌تواند معادل 185 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری و فروش انواع اوراق مالی و اسلامی درآمد کسب کند. این درحالی است که این میزان در سال جاری 88 هزار میلیارد تومان بود که مقایسه ارقام از افزایش 110 درصدی حکایت دارد.

    بر این اساس درآمد دولت از محل منابع حاصل از دریافت اصل وام‌ها 1851 میلیارد تومان، از محل  واگذاری شرکت‌های دولتی 106 هزار میلیارد تومان و از محل برگشتی سالهای قبل 1148 میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی