عصر بازار

جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲

درآمد ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از خصوصی‌سازی در سال آینده

عصر اعتبار- دولت در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای واگذاری شرکت‌های دولتی و سهام آنها پیش بینی کرده است.

درآمد ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از خصوصی‌سازی در سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا، دولت در سال آینده به غیر از پیش‌بینی منابع 603 هزار میلیارد تومانی از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، 978 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف درآمد برای خود در لایحه بودجه سال 1402 برای خود برآورد کرده است که از این میزان 106 هزار میلیارد تومان به واگذاری شرکت‌های دولتی اختصاص دارد.

    در جدول شماره پنج ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که به درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی اختصاص دارد دولت به تفکیک، منابع 106 هزار تومانی خود از محل واگذاری شرکت‌های دولتی را مورد بررسی قرار داده است.

    در بند پنجم این جدول 30 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است همچنین دولت برای واگذاری سهام، سهم‌الشرکه اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی وابسته و تابعه 75 هزار و 800 میلیارد تومان منابع برآورد کرده که سهم فروش سهام و سهم‌الشرکه شرکت‌های وابسته به جهاد کشاورزی را در این جدول 200 میلیارد تومان ارزیابی کرد.

    البته منابع درآمدی دیگر در لایحه بودجه سال آینده از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی برای دولت برآورد شده است که می‌توان به منابع حاصل از فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول، منابع حاصل از واگذاری طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سایر منابع حاصل از واگذاری و تملک دارایی‌های مالی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی