عصر بازار

بهادری جهرمی:

آیین نامه فعالیت موسسات و صندوق‌های تضمین در دولت تصویب شد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه‌ای در جلسه هیات وزیران خبر داد که با اجرایی شدن آن، و با هدف حمایت از کالای ایرانی دریافت تسهیلات بانکی و منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی از طریق موسسات و صندوق‌های تضمین تسهیل می شود.

آیین نامه فعالیت موسسات و صندوق‌های تضمین در دولت تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات هیات وزیران اظهار داشت: در این جلسه به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات بانکی و دریافت منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی، آیین نامه جدیدی به تصویب رسید.

    وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه به موسسات یا صندوق‌های تضمین اجازه فعالیت در چارچوب مشخصی اعطا می‌ شود تا این موسسات تضمین بتوانند کمک‌کار بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشند تا کمک‌کار دریافت منابع مالی و سرمایه مورد نیاز این مجموعه‌ها باشند.

    بهادری جهرمی با بیان اینکه آیین نامه های تکلیفی بودجه امسال در دولت تقریبا به اتمام رسیده است، افزود: در این زمینه فقط در حد یکی دو آیین‌نامه باقی مانده که باید جمع‌بندی نهایی در خصوص آنها صورت بگیرد.

    وی خاطر نشان کرد: یکی از تکالیفی که قانون بودجه امسال متوجه دولت کرده، طبقه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی بود که هر کدام در صحن دولت رفت و برگشت‌هایی داشت و در حال بررسی و کارشناسی بیشتر بوده و هستند.

    سخنگوی دولت به تصویب آیین نامه حمایت از نخبگان نیز اشاره کرد و گفت: طبق دستوری که رئیس جمهور پیش از این صادر کرده بودند دو آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان و نوابغ تدوین شده بود. یک آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان ایرانی و آیین‌نامه دیگر به منظور حمایت از نوابغ و نخبگان مهاجر غیرایرانی.

    وی ادامه داد: کلیات هر دو آیین‌نامه در دولت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و جزئیات آن هم به منظور حمایت بیشتر و موثرتر که بخش‌های مختلف دولت، در دست رسیدگی بیشتر است تا بتوانند حمایت موثرتر و بیشتری برای نخبگان و نوابغ کشورمان و همچنین نوابغ و نخبگان غیرایرانی مهاجر موجود در کشور داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی