عصر بازار

عراق:

تورم را با حمایت از محصول داخلی مهار می‌کنیم

عصر اعتبار- وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد که تدابیری را برای مهار تورم اتخاذ کرده که حمایت از محصول داخلی و محدود کردن واردات در راس آن است.

تورم را با حمایت از محصول داخلی مهار می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،  وزارت برنامه‌ریزی عراق روز جمعه ضمن بیان دلایل بالا بودن نرخ تورم در این کشور، اقدامات دولت عراق برای مقابله با اثرات تورم در این کشور را فاش کرد.

    عبد الزهرة الهنداوی، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق به خبرگزاری رسمی این کشور(واع) گفت: تمام جهان شاهد افزایش شاخص‌های تورم در نتیجه پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین و شرایط اقلیمی است و این پیامدها به افزایش قیمت‌های صنایع و انرژی به بالاترین سطوح منجر شدند و در شاخص‌های تورمی در کشورهای جهان منعکس شد که به طور قابل توجهی افزایش یافت.

    الهنداوی افزود: نرخ تورم در عراق در سال گذشته( 2022 ) افزایش یافت که متاثر از پیامدهای جهانی و نرخ ارز است  که در دوره اخیر تغییر کرده است

    وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در عراق نسبت به قبل از شش به هفت درصد رسیده است، گفت:  این نوع تورم به دلیل گرانی برخی خدمات  و حجم و حجم نقدینگی در حال گردش در بازارها است.

    سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق با اشاره به اینکه هرچه حجم پول در گردش بیشتر باشد، نرخ تورم بیشتر می‌شود، تاکید کرد: اقدامات واقعی برای کاهش تورم حمایت از محصول داخلی، حفظ ارزش پول ملی و محدود کردن واردات است.

    وی افزود: این اقدامات به دستیابی به وضعیت ثبات در شاخص های تورم کمک می کند.

    الهنداوی با تاکید بر اینکه دولت عراق اقداماتی را برای کاهش  تورم انجام می‌دهد، گفت: در آینده نیز سیاست‌هایی برای حمایت از صنعت و کشاورزی و کاهش حجم واردات و تنظیم آن مطابق با نیاز واقعی در نظر گرفته شده است. این اقدامات به مهار افزایش غیرمنطقی تورم در کشور کمک می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی