عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه:

صنعت بیمه از سالم ترین ارکان اقتصاد است

عصر اعتبار- شرکت های بیمه ای برای ورود گسترده به حوزه های تعیین کننده پولی و مالی از انگیزه های قابل قبولی برخوردار هستند.

صنعت بیمه از سالم ترین ارکان اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در آیین سه شنبه های نوآوری و معرفی سه طرح نوآورانه بیمه ای سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: انتشار اوراق بهادار بیمه ای و نقش آفرینی پررنگ تر در بازارهای مالی، مناسبات اقتصادی این صنعت را متحول خواهد کرد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از ایستادگی تمامی ارکان صنعت بیمه در برابر تحریم های ظالمانه و تلاش مضاعف برای خدمات رسانی ساده و ارزان به آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: با وجود فشارهای بین المللی و تکانه های اقتصادی، صنعت بیمه یکی از سالم ترین حوزه های مالی کشور است که روی ریل توسعه حرکت می کند.

    وی ظرفیت صنعت بیمه را برای ورود شرکت های اتکایی جدید، مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: در دنیا مرسوم نیست که شرکت های غیرتخصصی در امور اتکایی مداخله کنند و در برنامه-ریزی های آینده به گونه ای طراحی شده که مشکلات فعلی برطرف و خلاها جبران شود.

    رئیس شورای عالی بیمه، اتخاذ سیاست های مدیریتی و اجرایی متناسب با شرایط روز را راهکار اصلی همگانی سازی محصولات و خدمات صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: نوآوری مبتنی بر هوشمندسازی و بهره گیری از بازوهای دیجیتالی و اجرای طرح های نوین بیمه ای می تواند امنیت و آرامش این بازار اقتصادی را تضمین کند.

    مهندس بهزادپور با تاکید بر ضرورت بازنگری در آیین نامه شماره 97 نسبت به اهمیت موضوع انتقال ریسک و زمینه های مختلف ورود گسترده به بازار سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.

    وی از عزم جدی نهاد ناظر صنعت بیمه برای اصلاح آیین نامه ها در راستای تسهیل خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه گران و بیمه گذاران خبر داد و افزود: با هم افزایی صنعت بیمه و مجموعه بورس کشور می توان از ظرفیت های دوجانبه بهره گرفت و تحول مهمی را در حوزه اقتصاد کلان کشور رقم زد.

    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان ابراز امیدواری کرد که موضوع انتشار اوراق بیمه ای تا پایان سال جاری اجرایی شود.

    گفتنی است در ششمین هفته از "پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه" هفته اول بهمن ماه 1401 با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و تنی چند از مدیران عامل و کارشناسان نوآور صنعت بیمه، در خصوص سه طرح نوین بیمه ای بحث و تبادل نظر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی