عصر بازار

ایجاد ۱۱۱ هزار شغل با پرداخت تسهیلات خرد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از حمایت ۱۶هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این صندوق ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح ها پرداخت کرده است که با اجرای آنها ۱۱۱هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

ایجاد ۱۱۱ هزار شغل با پرداخت تسهیلات خرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پرداخت تسهیلات خرد به طرح های اشتغالزایی یکی از وظایف صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از ایجاد اشتغال در کشور است.

    بار پرداخت بخشی از تسهیلات اشتغالزایی همواره بر دوش این صندوق بوده است." اگر 100 هزار میلیارد تومان را با ضریب 2در کنار سایر تسهیلات در نظر بگیریم حدود 200هزار میلیارد تومان در سال آینده به طرح های خرد و اشتغالزایی اختصاص می یابد که این امر باعث ایجاد اشتغال و ساماندهی طرح های خرد می شود."این بخشی از سخنان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره میزان تسهیلات دهی صندوق در سال آینده برای ایجاد اشتغال است.

    نعمت الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اشتغالزایی برای 44هزار نفر در روستاهای کشور با افتتاح 14 هزار و 700 طرح گفت:این طرح ها که با حمایت صندوق کارآفرینی امید برای آن 2هزار و 760میلیارد تومان هزینه شده است تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

    وی با بیان اینکه این طرح ها افزون بر پنج هزار و 500میلیارد تومان سرمایه را در مناطق روستایی فعال کرده است، افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از 2هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح ها پرداخت کرده است.

    رضایی همچنین گفت: امسال 16هزار و 100طرح اقتصادی نیز در مناطق شهری و شهرک های صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی به بهره برداری رسید.

    مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تاکنون بیش از 37هزار طرح اقتصادی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است، افزود: با بیش از 20هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که در قالب این طرح ها در مناطق مختلف کشور انجام شده است بسیاری از واحدها به چرخه تولید برگشته اند.

    رضایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید 6هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح ها پرداخت کرده است که با اجرای آنها 111هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

    وی با بیان اینکه رونق اشتغالزایی در روستاها اولویت صندوق کارآفرینی امید است، افزود: این صندوق در قالب تفاهم نامه ها با نهادهای اجرایی از طرح های خُردمقیاس، زودبازده و معیشت محور در روستاها حمایت می کند.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در طرح ها باید به تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و جایگزینی واردات با توسعه صادرات توجه شود. اشتغالزایی نیازمند انسجام مدیریتی است تا دوگانگی در طرح ها ایجاد نشود.

    رضایی تصریح کرد: طرح های احیای فعالیت های اقتصادی در اولویت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است و در این رابطه به توزیع عادلانه تسهیلات حمایتی در پهنه سرزمینی طرح ها توجه می شود.

    وی با بیان اینکه نظارت های دوره ای بر فرایند اجرای طرح های اقتصادی از سوی صندوق کارآفرینی امید بطور جدی انجام می شود، افزود: بر این اساس،بیش از  97درصد طرح ها به اشتغال پایدار منتهی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو