عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به معیشت دهک‌های پایین دارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به وضع معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین دارد و حمایت‌های مختلفی از جمله در زمینه یارانه و بیمه رایگان در آن درنظر گرفته شده است.

بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به معیشت دهک‌های پایین دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رجب رحمانی افزود: اتفاق مهمی که در تبصره 16 لایحه بودجه رقم خورد تخصیص بخش قابل توجهی از منابع قرض الحسنه برای اجرای قانون جوانی جمعیت با محور ازدواج، فرزندآوری، تامین مسکن بود.

    وی اظهار کرد: در تبصره 18 لایحه قانون بودجه 1402 نیز منابع قرض الحسنه برای حمایت از تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

    به گفته این نماینده مجلس، در بودجه سال آینده بیمه پایه سلامت بسیار مورد توجه قرار گرفته و گسترش پوشش بیمه‌ای از مهم ترین برنامه‌های دولت است و سه دهک کم‌درآمد جامعه به صورت رایگان در سال آینده بیمه خواهند شد.

    وی با بیان اینکه وضعیت بودجه سال آینده نسبت به سال جاری بهتر و قابل عملیاتی تر است،خاطر نشان کرد: توجه به وضعیت خودرو، ارائه تسهیلات مسکن، توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب و رسیدگی به موضوع سلامت و اختصاص منابع قابل توجه به یارانه نان و دارو از ویژگی‌های بودجه سال آینده به شمار می رود.

    ساماندهی کارکنان دولت از سوی مجلس دنبال می شود

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق، در سال آینده حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر به میزان 20 درصد نسبت به سال 1401 افزایش می یابد و حداقل حقوق در سال آینده حدود هفت میلیون و 920 هزار تومان است.

    رحمانی افزود: همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته اند.

    نماینده‌ مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساماندهی کارکنان دولت از دیگر مواردی است که از سوی نمایندگان در بودجه دنبال می شود تا با هماهنگی دولت بتوانیم مشکل این قشر از جامعه را مرتفع کنیم.

    وی با اشاره به شفافیت حقوق و مزایای دریافتی دستگاه های اجرایی ماده 29 قانون افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق هر گونه پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر صرفا بر اساس اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه یکپارچه نظام اداری و مدیریت مالی در بخش عمومی انجام خواهد شد.

    رحمانی خاطرنشان کرد: در بحث تامین آب شرب و روستاها نیز منابع خوبی در بودجه سال 1402 در نظر گرفته شده است.

    وی یادآور شد کار بررسی لایحه بودجه 1402 تا پایان هفته جاری به اتمام خواهد رسید.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان افزود: هم اکنون طرح رتبه‌بندی معلمان مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند و در نحوه اجرا به وزیر آموزش و پرورش تذکرات لازم داده شده است و با اجرای این طرح مشکلات مالی و معیشتی فرهنگیان تا حدی مرتفع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو