عصر بازار

تأخیر در تحویل ربع‌سکه به خریداران بورسی

عصر اعتبار- وقتی طرح بانک مرکزی برای فروش ربع‌سکه مطرح شد، برخی کارشناسان از نبود زیرساخت و ظرفیت لازم بانکی برای تحویل این حجم ربع‌سکه به مردم گفتند.

تأخیر در تحویل ربع‌سکه به خریداران بورسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وقتی روز اول طرح بانک مرکزی برای فروش ربع‌سکه و تحویل از طریق خزانه بانکی مطرح شد، برخی کارشناسان از نبود زیرساخت بانکی و ظرفیت لازم برای تحویل این حجم ربع‌سکه به مردم گفتند که دقیقاً همان اتفاق افتاد و از روز نخست مشخص بود که امکان تأخیر در زمان تحویل 5روزه وجود دارد.

    بانک مرکزی اعلام کرده بود خریداران ربع‌‌سکه بعد از 5 روز کاری می‌توانند سکه خود را از خزانه بانک رفاه دریافت کنند اما حالا خریداران می‌گویند که بعد از خرید ربع‌سکه وقتی برای تحویل به سایت بانک مراجعه می‌کنند امکان تعیین زمان برای دریافت وجود ندارد، افرادی هم که اخیراً موفق به ثبت شده‌اند زمان دریافت سکه‌شان آخر اسفند است.

    بانک دلیل این زمان‌بندی دریافت را ازدحام مشتریان متقاضی اعلام کرده است. دیروز امیر هامونی مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد که 300 هزار ربع‌سکه از هفته آینده از طریق تالار مرکز مبادله عرضه خواهد شد در حالی که باز هم مشخص نیست ظرفیت برای تحویل به‌موقع وجود دارد یا خیر.

    آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سایت تحویل سکه در هفته‌های آتی قرار است باز شود تا پس از ثبت زمان، خریداران از هزینه انبارداری تا روز تحویل معاف شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی