عصر بازار

نشانه‌های رونق تولید با افزایش ۵۰۰ هزار نفری بیمه شدگان

عصر اعتبار- معاون روابط کار وزارت کار از کاهش ۲۲درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی مشکل دار در کشور خبر داد و گفت:براساس آخرین آمار، در انتهای شهریور ماه امسال، به شمار بیمه شدگان اجباری در کشور ۵۰۰هزار نفر اضافه شده که، نشان می دهد، حوزه تولید رونق گرفته است.

نشانه‌های رونق تولید با افزایش ۵۰۰ هزار نفری بیمه شدگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شناسایی بنگاه های مشکل دار و ارائه راهکارهای حمایتی، مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو و صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی, کانون کارآفرینان برتررسمی از اقدامات دولت در حوزه کارآفرینی است.

    اما  در بحث شناسایی بنگاه های مشکل دار شناسایی ، پیگیری و رصد بنگاه های مشکل دار با هدف صیانت از نیروی کار ، تداوم تولید ، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاههای اقتصادی صورت می گیرد.

    به گفته ی کارشناسان بازار کارصیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار در اولویت خواسته های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه ها ، کارگران به خواسته های قانونی خود دست می یابند.

    احیای واحدهای تولیدی راکد یا نیمه راکد یکی از فرصت های آسان برای ایجاد اشتغال است. چرا که زیرساخت ها آماده است و هزینه کمتری صرف خواهد شد. همین مسئله باعث ایجاد اشتغال می شود.

    در سال‌های اخیر وجود واحدهای اقتصادی نیمه فعال و راکد و تعطیل شده، یکی از چالش‌های اصلی اشتغال نیروی کار کشور بوده است که دولت سیزدهم از ابتدا روی آن تاکید ویژه داشته و برای احیای تولید در این واحدها، اقدام به تاسیس «نهضت احیای واحدهای اقتصادی» ذیل معاونت اول رئیس جمهور کرده است.

    در سال گذشته 1742 بنگاه اقتصادی دارای مشکل دار شناسایی شد و با تلاش وزارت کار تعداد این بنگاه‌ها به 1707بنگاه کاهش یافت.همچنین تعداد کارگاه‌های دارای مشکل از 1044کارگاه به 953کارگاه و تعداد کارگران دارای اختلاف و مشکل نیز از 127 هزار نفر به 115هزار نفر رسید.

    *کاهش 22درصدی تعداد بنگاههای اقتصادی مشکل دار در کشور

    علی حسین شهریور, معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم طی یک سال و نیم گذشته، شمار بنگاه های اقتصادی مشکل دار در کشور 22درصد کاهش یافته است.

    وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار، در انتهای شهریور ماه امسال، به شمار بیمه شدگان اجباری در کشور 500هزار نفر اضافه شده که، نشان می دهد، حوزه تولید رونق گرفته است.

    یکی از اقدامات دولت در ایجاد اشتغال نیز راه اندازی "نهضت احیا" به منظور شناسایی واحدهای مشکل دارد و شناسایی تولید است. طرح زیست بوم اشتغال نیز تمام این موارد را در خود جای دارد و با اجرای آن می توان به کاهش نرخ بیکاری در آینده بیشتر امیدوار بود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو