عصر بازار

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی، عدالت مالیاتی و شفاف سازی در امر تشخیص و وصول مالیات برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم متکی به تلاش کارکنان متخصص نظام مالیاتی است.

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی، اتکا به درآمدهای پایدار و پاک مالیاتی را یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: شفاف‌سازی در امر تشخیص و وصول مالیات‌ها و همچنین توسعه پایه‌های مالیاتی از جمله اهداف مهمی است که به کمک کارکنان تلاشگر و متخصص سازمان امور مالیاتی کشور پیگیری و اجرا می شود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه شعار امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید دو راهبرد گره‌گشا در اقتصاد محسوب می شوند، گفت: با رشد تولید دیگر مولفه های کلان اقتصادی مثل صادرات نیز رونق خواهد گرفت و همین امر افزایش درآمدهای مالیاتی و به دنبال آن تامین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای مطلوب پروژه های عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای کشور در عرصه های مختلف را به همراه خواهد داشت.

    وی با اشاره به سهم نظام مالیاتی کشور در تحقق شعار سال اظهار داشت: هر دو شاخص مهار تورم و رشد تولید امور زیربنایی و زیرساختی در اقتصاد کشور محسوب می شوند که نظام مالیاتی با ارائه تدابیر و راهکارهایی همچون کاهش 7 درصدی نرخ مالیات برای واحدهای تولیدی در بودجه 1402 نشان داده است که عزم خود را جهت رشد تولید جزم کرده و تمام تلاش خود را برای نیل به این هدف بزرگ و ارزشمند به کار بسته است.

    دکتر منظور به جایگاه و نقش روبه رشد مالیات در تأمین بودجه کشور اشاره کرد و افزود: چرخش های تحول آفرین نظام مالیاتی ضرورت و پیش نیاز تأمین بودجه دولت از محل درآمدهای پایدار است که زمینه عملیاتی سازی برنامه های پیش بینی شده برای توسعه زیرساخت‏ها و طرح های عمرانی را فراهم می کند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحقق 103 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته، تصریح کرد: گسترش پایه های مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات مالیاتی از جمله اقداماتی است جهت تحقق درآمدهای مالیاتی در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو