عصر بازار

افزایش عدم قطعیت چشم‌انداز اقتصاد جهانی

عصر اعتبار- رئیس کمیته بین‌المللی پولی و مالی اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی با عدم قطعیت بیشتری روبرو است.

افزایش عدم قطعیت چشم‌انداز اقتصاد جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نادیا کالوینو، رئیس کمیته بین‌المللی پولی و مالی (IMFC) گفت که چشم‌انداز اقتصاد جهانی با افزایش نااطمینانی مواجه است.

    او در چهل و هفتمین نشست کمیته بین‌المللی پولی و مالی در واشنگتن دی سی اظهار کرد: «تاکنون، اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیری نشان داده و بدترین نتایج کلان اقتصادی که طی پاییز در نظر گرفته شد هنوز محقق نشده است».

    کالوینو بیان کرد که چشم‌انداز رشد همچنان ضعیف است و ریسک‌های نزولی مانند شوک‌های پی در پی، جنگ روسیه علیه اوکراین و تشدید سیاست‌های پولی افزایش یافته است.

    رئیس کمیته بین‌المللی پولی و مالی تاکید کرد که چنین ریسک‌هایی بر بهبود اقتصاد جهانی و ثبات مالی کلان تاثیر می‌گذارد و با بحران اخیر بانکی و بازار مالی آشکار شد.

    کالوینو گفت: تورم تا حدودی تعدیل شده است اما فشارهای اساسی قیمت‌ها همچنان باقی است. آسیب‌پذیری ناشی از بدهی‌ها افزایش یافته است، ناامنی غذایی و انرژی همچنان ادامه دارد و کشورهای آسیب‌پذیر و مردم را تحت تاثیر بیشتری قرار می‌دهد.

    وی افزود: علاوه بر این، نابرابری در حال افزایش است، شوک‌های آب و هوایی تشدید می‌شود و خطرات عدم یکپارچگی در حال افزایش است.

    کالوینو همچنین عمیق‌ترین همدردی خود را با مردم ترکیه و سوریه برای تلفات غم‌انگیز و ویرانی‌های گسترده ناشی از زمین‌لرزه‌های ویرانگر فوریه ابراز کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی