عصر بازار

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

واگذاری ۵۸ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: بر اساس اقدامات این وزارت ۵۸ هزار میلیارد تومان از اموال بانک‌ها تا پایان اسفند ۱۴۰۱ واگذار شده است.

واگذاری ۵۸ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما ، آقای احسان خاندوزی گفت : از سال 1394 تا نیمه آبان 1401 در مجموع 67 هزار میلیارد تومان اموال مازاد و سهام غیر بانکی بانک‌های دولتی و خصوصی شده به فروش رسیده است این در حالی است که ما توانستیم 58 هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها را تا پایان اسفند 1401 واگذار کنیم که این رقم از ابتدای دولت تا اسفند، بیش از عدد 54 هزار میلیارد تومان بوده که در دولت قبل واگذار شده است .

    خاندوزی گفت : فروش 58 هزار میلیارد تومانی اموال بانک‌ها بیش از رقم 54 هزار میلیارد تومانی است که در دولت قبل واگذاری اموال بانک‌ها انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امسال بیش از سال گذشته باشد.

    وزیر اقتصاد همچنین اضافه کرد : بر اساس آمار اعلامی روند واگذاری اموال مازاد بانک‌ها سرعت بیشتری گرفته است و در جریان مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، فرصتی پیش آمده تا این فرآیند متحول شود. سامانه‌ای که پس از مصوبه شورای اقتصادی سران سه قوه برای تسهیل فرآیند مولدسازی دارایی‌های دولتی از 23 بهمن 1401 به آدرس https://pga.ipo.ir رونمایی شد و به عنوان اتاق شیشه‌ای جهت رصد معاملات دارایی‌های راکد باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی