عصر بازار

رکود اقتصادی ایالات‌متحده در شرف وقوع

عصر اعتبار- کارشناس آمریکایی می‌گوید که شاخص‌ها به یک رکود اقتصادی قریب الوقوع اشاره می‌کنند.

رکود اقتصادی ایالات‌متحده در شرف وقوع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریس واتلینگ، مدیر اجرایی شرکت مشاوره مالی لانگ ویو اکونومیک گفت که ایالات‌متحده بر اساس داده‌های اقتصادی خود در آستانه رکود است.

    به گفته این استراتژیست، یکی از عواملی که به رکود در آینده اشاره می‌کند، آخرین ارقام شاخص اقتصادی پیشرو برای ایالات‌متحده است که در ماه مارس 1.2 درصد کاهش یافت و پایین‌ترین سطح از نوامبر 2020 محسوب می‌شود. علاوه بر این، جدول زمانی استاندارد برای رکود اقتصادی حدود یک سال پس از وارونگی منحنی بازدهی خزانه‌داری است، زمانی که بازدهی اوراق بهادار با تاریخ کوتاه‌تر از اوراق بهادار بلندمدت بالاتر می‌رود.

    واتلینگ همچنین می‌گوید: از آنجایی که منحنی برای اولین بار در مارس 2022 معکوس شد، رکود اقتصادی ممکن است نزدیک باشد. هر بار که در ایالات‌متحده شاهد چنین موردی بودیم، رکود داشتیم؛ بنابراین، فکر می‌کنم رکود اقتصادی در راه و فقط مسئله زمان‌بندی آن است. ماه گذشته، این وارونگی تشدید شد و به 103.1 واحد پایه منفی رسید که نشان‌دهنده بزرگترین شکاف بین بازدهی کوتاه‌مدت و بلندمدت از سپتامبر 1981 است، زمانی که اقتصاد آمریکا در ماه‌های اولیه رکود بود.

    وی اما درباره عواقب آن برای بازارهای سهام پس از شروع رکود هشدار داد و گفت به نظر ما آنها بدون آسیب از آن عبور نخواهند کرد البته تا اندازه‌ای در این مورد مطمئن نیستم؛ واقعیت این است که اگر به حاشیه سود نگاه کنید، آنها در سال 2021 و کمی در سال 2022 به بالاترین حد خود رسیدند. البته وقتی تورم زیادی در اطراف دارید، می‌توانید اهرم عملیاتی بسیار خوبی دریافت کنید تا بتوانید حاشیه سود بالایی را به دست آورید. وقتی وارد رکود می‌شوید، باید به حاشیه سود ضربه مضاعفی وارد کنیم. شما باید آنها را به سطح عادی برگردانید سپس در شرایط رکود قیمت‌گذاری کنید.

    به گفته واتلینگ، با توجه به جهتی که اقتصاد در حال حرکت است، در حال حاضر، انتظارات برای درآمد "خیلی خوش‌بینانه" است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی