عصر بازار

۱۰ برنامه شورای اقتصاد برای رشد اقتصادی بدون تورم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی از ۱۰ برنامه شورای اقتصاد در جلسه امروز برای رشد اقتصادی و مهار تورم خبر داد.

۱۰ برنامه شورای اقتصاد برای رشد اقتصادی بدون تورم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیداحسان خاندوزی امروز در ارتباط زنده با صدا و سیما گفت:‌ در جلسه امروز شورای اقتصاد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی برنامه اقدام دستگاه‌های مختلف در مورد رشد اقتصادی و مهار تورم را ارائه کرد.

    وی افزود: مقرر شد جزئیات زمان‌بندی هر اقدام به تفکیک هر دستگاه در هفته جاری نهایی و اعلام و به شورای اقتصاد ارائه شود.

    خاندوزی در مورد جزئیات 10 برنامه بانک مرکزی برای رشد اقتصاد و مهار تورم گفت: این برنامه‌ها در مورد کاهش کسری بودجه دولت است که هشت اقدام در این زمینه مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت. همچنین برنامه پایش ناترازی بانک‌های کشور که 7 اقدام در این زمینه به تأیید شورای اقتصاد رسید.

    به گفته وزیر اقتصاد،‌ برنامه سوم، کاهش بدهی دولت است که 6 اقدام به تأیید شورای اقتصاد رسید. برنامه کاهش ناترازی ارزی در منابع منابع و مصارف نیز مطرح و مقرر شد، تقاضای ارز مدیریت شود و عرضه ارز از طرف صادرکنندگان غیرنفتی افزایش پیدا کند. در این زمینه 6 اقدام مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

    به گفته وزیر اقتصاد، در حوزه برنامه مدیریت نقدینگی، هدفگذاری شد که سقف رشد نقدینگی به 25 درصد برسد و سه اقدام به پیشنهاد بانک مرکزی به تأیید شورای اقتصاد رسید. همچنین اهداف و برنامه‌های ناظر بر رشد اقتصادی مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت و هدایت اعتبار به سمت فعالیت تولیدی کشور مدنظر قرار گرفت و در این زمینه 8 اقدام مشخص شامل برنامه پیش‌بینی‌پذیری و رفع موانع تولید و همچنین 11 برنامه دیگر در دولت مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

    به گفته خاندوزی در زمینه ناترازی‌های ارزی 7 اقدام مشخص مورد تأیید قرار گرفت و اقدامات غیرقیمتی مورد تأکید شد که منجر به افزایش تورم نشود.

    وی همچنین گفت: برنامه عرضه دارایی‌های مالی دولت که سه اقدام آن مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت، همچنین مدیریت انتظارات و بهبود دیپلماسی اقتصادی در جهت رشد سرمایه گذاری خارجی با 6 اقدام مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

    به گفته وزیر اقتصاد در جلسه شورای اقتصاد رئیس‌جمهور هم ضمن تأکید بر لزوم تهیه بسته‌های رسانه‌ای مقرر کرد، جزئیات هر بسته و وظیفه هر دستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تأیید شورای اقتصاد برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی