عصر بازار

بازار طلا در هفته‌ای که گذشت؛

حباب سکه ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت

عصر اعتبار- فعال بازار طلا گفت: هفته گذشته با توجه به افت بهای انس طلای جهانی، قیمت انواع سکه و طلا کاهش یافت و حباب سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی آرای»  اظهار داشت: تحولات اقتصادی در جهان باعث شده که در هفته گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها و اظهارنظرهای تحلیلگران اقتصادی، بهای انس جهانی طلا با ریزش شدیدی همراه باشد و طلای جهانی 49 دلار کاهش قیمت داشت و به یک هزار و 950 دلار رسید.

    وی ادامه‌داد: در هفته گذشته سیر نزولی قیمت‌ها همچنان ادامه داشت و در کنار افت بهای انس جهانی، نرخ ارز نیز کاهشی بود و این امر باعث کاهش قیمت طلا در بازارهای داخلی شد.

    این فعال بازار طلا گفت: روز گذشته (پنجشنبه)‌بهای انس جهانی طلا به یک‌هزار و 970 دلار رسید و امروز دوباره کاهش یافت و به یک‌هزار و 955 دلار رسید و در مجموع به طور متوسط هر انس طلا 49 دلار کاهش قیمت داشت.

    وی بیان‌داشت: در آخرین معاملات هفته گذشته سکه طرح قدیم یک میلیون و 200 هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و 250 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه 750 هزار تومان و سکه های یک گرمی 300 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کرد.

    کشتی آرای اظهار داشت: هر مثقال طلای آب شده 235 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 55 هزار تومان و هر گرم طلای 24 عیار نیز 72 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

    وی خاطرنشان‌کرد: با کاهش قیمت طلای جهانی و نرخ ارز، حباب سکه نیز کم شد و در حال حاضر هر قطعه سکه پنج میلیون و 800 هزار تومان حباب دارد که نسبت به ابتدای هفته 700 هزار تومان کاهش یافته است.

    این فعال بازار طلا اضافه کرد: با توجه به کاهش قیمت‌ انواع سکه و طلا، فروشنده بیشتر از خریدار بود و در نتیجه حباب سکه کاهش یافت.

    وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بهبود شرایط اقتصادی، ارزش ریال نیز افزایش یافته و در نتیجه قیمت‌ها کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی