عصر بازار

اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین

عصر اعتبار- معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از افزایش تسهیلات کارآفرینی به بانوان سرپرست خانوار خبر داد.

اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، انسیه خزعلی با بیان اینکه طرح کسب و کار پایدار خانواده‌محور به صورت ویژه برای بانوان سرپرست خانوار اجرا می‌شود، گفت: حدود سه هزار بانوی سرپرست خانوار که عمدتا مشغول به تولید صنایع‌دستی هستند از تسهیلات کارآفرینی برخوردار می‌شوند و قرار است این عدد در سال‌های آینده دو یا سه برابر شود.

    او با اشاره به برنامه‌های دولت به منظور حمایت از زنان شاغل در عرصه صنایع‌دستی افزود: بسیاری از مشاغل خانگی که در شهر‌ها و روستا‌های کوچک وجود دارند، مربوط به حوزه صنایع‌دستی بانوان است که در صورت کارآفرینی از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

    خزعلی با اشاره به اینکه تسهیلات ارائه شده بیشتر به منظور تهیه مواد اولیه و بازار فروش محصولات صنایع‌دستی است، ادامه داد: عمدتا این تسهیلات به زنان کارآفرین به منظور تهیه مواد اولیه اعطا می‌شود. برای مثال برای زنان قالی‌باف تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود که از تهیه مواد اولیه مانند دار و نخ گرفته تا پیدا کردن بازار فروش را شامل می‌شود.

    معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه صادرات محصول را خود زنان انجام می‌دهند و قرار نیست تسهیلات را خودشان پرداخت کنند، افزود: این کار باعث می‌شود فشار مالی به این افراد وارد نشود نگران فروش محصولات خود نباشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی