عصر بازار

آمریکا، انگلیس و آلمان در آستانه رکود اقتصادی

عصر اعتبار- به گفته مؤسسه "مودیز"، رشد جهانی در سال جاری میلادی در بحبوحه تورم "چسبنده" و افزایش هزینه‌های استقراض کاهش خواهد یافت و این کاهش رشد عمدتاً ناشی از رکود اقتصادهای پیشرفته گروه ۲۰ از جمله آمریکا، بریتانیا و آلمان است.

آمریکا، انگلیس و آلمان در آستانه رکود اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مؤسسه خدمات سرمایه‌گذاری "مودیز" در گزارش اخیر خود اعلام کرد که رشد جهانی در سال جاری میلادی در بحبوحه تورم "چسبنده" و افزایش هزینه‌های استقراض کاهش خواهد یافت و این کاهش رشد عمدتاً ناشی از رکود اقتصادهای پیشرفته گروه 20 از جمله آمریکا، بریتانیا و آلمان است.

    بر اساس گزارش این آژانس رتبه‌بندی، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در گروه 20 از 2.7 درصد در سال 2022 به 2.1 درصد در سال 2023 و 2.2 درصد در سال 2024 کاهش خواهد یافت.

    در این گزارش آمده است: ما به طور ویژه رشد بسیار ضعیفی را در اقتصادهای کلیدی پیشرفته از جمله رکود خفیف در ایالات متحده، بریتانیا و آلمان و فعالیت‌ اقتصادی راکد در فرانسه و ایتالیا را پیش بینی می‌کنیم.

    گزارش‌ها حاکی است که ریسک‌های اقتصادی ناشی از تورم و تاثیرات متقابل مالی بالاست و این در حالی است که سیاست‌گذاران ایالات متحده برای جلوگیری از نکول بدهی به یک توافقی موقت در مورد سقف بدهی این کشور دست یافته‌اند.

    این آژانس هشدار داد که عدم تضعیف کافی تقاضای کل می‌تواند برخی از بانک‌های مرکزی را مجبور کند که حتی بیشتر از حال حاضر سیاست انقباضی اتخاذ کنند.

    این مؤسسه گفت: ما نرخ رشد اقتصادی را در سال‌های 2023 و 2024 حدود 1 درصد برای اقتصاد ایالات متحده پیش‌بینی می‌کنیم که به طور قابل‌توجهی کمتر از 2.1 درصد ثبت شده در سال 2022 و رشد کمتر از روند کلی است.

    مودیز نوشت: این پیش‌بینی‌ها شامل یک رکود خفیف و چند فصل انقباضی متوالی است که نرخ بیکاری را در نیمه دوم سال 2023 به حدود 5 درصد افزایش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی