عصر بازار

هشدار بانک مرکزی نسبت به سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه

عصر اعتبار- بانک مرکزی به مدیران صندوق‌های قرض‌الحسنه متخلف و فعالان اقتصادی که جهت پنهان سازی درآمدهای خود و فرار مالیاتی، از حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه و دستگاه‌های کارتخوان موجود در این صندوق‌ها سوء‌استفاده می‌کنند، هشدار داد.

هشدار بانک مرکزی نسبت به سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بانک مرکزی، حسب اطلاعات واصله، برخی اشخاص با هدف پنهان‌سازی فعالیت‌های تجاری و مبادلات مالی خود به دنبال انجام تراکنش‌های مالی خود با استفاده از حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه و دستگاه‌های کارتخوان موجود در این صندوق‌ها در پوشش سپرده‌گذاری نزد صندوق‌های قرض‌الحسنه هستند.

    در این زمینه، ضروری است مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه ضمن هوشیاری و آگاهی از قوانین و مقررات ناظر بر مبارزه با پولشویی، اجازه سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی صندوق‌ها را به اشخاص سودجو نداده و صرفاً در چارچوب مفاد دستورالعمل‌های اجرایی ناظر بر فعالیت‌ صندوق‌های موصوف، نسبت به دریافت و پرداخت قرض‌الحسنه با هدف رفع نیازهای ضروری اشخاص در راستای ترویج سنت اسلامی قرض‌الحسنه و افشای شفاف گزارش‌های مالی، فعالیت کنند.

    در صورت سوء‌استفاده افراد سودجو با درگیر نمودن حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه جهت انجام معاملات تجاری، علاوه بر افراد فوق، مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

    همچنین مقتضی است اصناف، مشاغل و فعالان اقتصادی در راستای شفافیت در انجام مبادلات مالی و پیشگیری از هرگونه بروز تخلف، کلیه تراکنش‌های بانکی به منظور انجام مبادلات مالی را صرفاً از طریق حساب‌های بانکی متعلق به خود انجام دهند.

    بدیهی است تلاش برای انجام فعالیت‌های متقلبانه و پنهان‌سازی فعالیت‌های تجاری و تراکنش‌های بانکی از طریق حساب‌های بانکی صندوق‌های قرض‌الحسنه، علاوه بر اینکه می‌تواند تحت عناوین مجرمانه پولشویی و فرار مالیاتی تحت پیگیرد قرار گیرد، تبعاتی نظیر ایجاد محدودیت در دریافت خدمات بانکی و نقل و انتقال وجوه را برای صندوق‌های قرض‌الحسنه خاطی و سایر افراد متخلف در این خصوص در پی خواهد داشت.‏‏

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی