عصر بازار

معاون وزیر کار:

٢٧٣٢ نفر از طریق سامانه جستجوی شغل مشغول به کار شدند

عصر اعتبار-معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در یک ماه گذشته ٩ هزار و ٢۰۰ معرفی نامه‌های از طریق سامانه جست‌وجوی شغلی صادر شد و ٢ هزار و ٧٣٢ نفر مشغول به کار شدند.

٢٧٣٢ نفر از طریق سامانه جستجوی شغل مشغول به کار شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمود کریمی بیرانوند» روز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه جستجوی شغلی، اظهار داشت: یک نسخه از سامانه فرصت‌های شغلی در دولت قبل ایجاد شد که با مشکلات و اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بود و در این دولت سامانه جدیدی با عنوان جست‌وجوی شغلی، با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شد.

    وی افزود: ٣١ هزار کارجو، ٢ هزار و ٧۰۰ کارفرما و 6١ هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه سامانه جستجوی شغلی ثبت شده است.

    معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های بازار کار مسأله اطلاعات است که وزارت کار به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار است و فضا را مدیریت کند با راه‌اندازی این سامانه هوشمندسازی خدمات کاریابی‌ها در هدایت نیروی کار صورت گرفته است.

    کریمی بیرانوند با بیان اینکه فرایند کاریابی‌ها هوشمند شده است، گفت: بر این اساس کاریابی‌ها و کارجو و کارفرما به صورت برخط می‌توانند فرایند را ببینند.

    وی خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جست‌وجوی شغل کاهش پیدا کرده ضمن اینکه مشاغل نوظهور و رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌ها را ارائه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی