عصر بازار

تصویب نرخ ۱۰ درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق مصوب کرد که نرخ مالیات به تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه ۱۰ درصد باشد.

تصویب نرخ ۱۰ درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق و مصوبات این کمیسیون گفت: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت مالیات به اعتبارات هزینه‌ای حدود 80 درصد در نظر گرفته شد و نرخ 80 درصد به تصویب رسید، همچنین کمیسیون مصوب کرد که نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم 10 درصد باشد.

    وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که  وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی  معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع شود و اگر کسی قصد دارد این کار را انجام دهد، ممنوعیت حکم برنامه هفتم را خواهد داشت.

    عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: همچنین کمیسیون تصویب کرد که هرگونه نسخ، اصلاح و لغو حکم درباره مالیات ها باید مستلزم ذکر نام باشد.

    پورابراهیمی تاکید کرد: همچنین در جلسه کمیسیون پیشنهاد دولت در زمینه یک واحد درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده رد شد و این بدین منظور است که مالیات بر ارزش افزوده همان 9 درصد فعلی باقی خواهد ماند.

    عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین کمیسیون، وزارت اقتصاد و دارایی موظف ذا کرد تا به منظور شفافیت حمایت‌های مالیاتی ، همه ساله ترجیحات مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی و بخشودگی‌های مالیاتی را در یک گزارش آماده و در پیوست بودجه سنواتی منتشر کند.

    پورابراهیمی تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که بانک مرکزی و کلیه بانکها مکلفند اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت برخط ارائه دهند در غیر این صورت مشمول جرائم خواهند شد. همچنین سازمان امور مالیاتی مکلف است تا از این داده‌ها به درستی صیانت کند./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی