عصر بازار

اشتغال ۱ میلیون و ۷۴۷ هزار نفر در بخش تعاون

مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها حل می‌شود

عصر اعتبار- معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه بخش تعاون دارای یک میلیون و ۷۴۷هزار فرصت شغلی است گفت: آخرین محاسبه سهم تعاون از حساب های ملی مربوط به سال ۸۹ است. قراربود طبق اصل ۴۴سهم تعاون به ۲۵ درصد برسد که هنوز محقق نشده است.

مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت کار با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مالیاتی تعاونی ها تا یکی دو ماه آینده شورای عالی هماهنگی تعاون ایجاد می شود گفت: مشکلاتی مانند مالیات شرکت‌های تعاونی، قرار است در شورای عالی تعاون مطرح و حل شود، یکی از مشکلات تعاونی‌ها این است که اتحادیه تخصصی برای خدمات صادراتی نداریم و شرکت‌های تعاونی مجبور هستند خودشان هم تولید کنند و هم به صادرات بپردازند، درحالی‌که کار صادرات یک کار تخصصی است.

    وی با اشاره به اینکه  سال گذشته برای اولین بار مبلغ 30 هزار میلیارد تومان توسط 24 بانک تسهیلات به بخش تعاون اختصاص داده شد که این رقم علاوه بر 2 هزار میلیارد تومان قبلی بوده است گفت:بخش تعاون دارای یک میلیون و 747 هزار فرصت شغلی است که تعاونی‌های فراگیر برای دهک‌های یک تا سه درآمدی تشکیل شده‌اند و برای اولین بار 11 هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه 1402 برای این تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

    وی در مورد اینکه چرا سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد ملی که در قانون برنامه پنجم، ششم و سیاست‌های کلی اصل 44 آمده است، محقق نشد، اظهار داشت: آخرین محاسبه سهم تعاون از حساب‌های ملی مربوط به سال 89 است. قرار بود طبق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی سهم تعاون از اقتصاد به 25 درصد برسد، اما هنوز محقق نشده است.

    مسکنی گفت:براساس موافقت نامه معاونت امور تعاون و پژوهشکده آمار و با همکاری مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، سازمان تعاون روستایی ایران و سازمان امور عشایر ایران سهم بخش تعاون از تولید ناخالص داخلی کشور بررسی و ارزیابی می ‏شود.

    معاون تعاون وزارت کار در ادامه درباره تسهیلات بخش تعاون گفت: بر اساس قانون بودجه امسال 25 درصد از منابع جزء 6 و 7 بند الف تبصره 18 قانون بودجه به پرداخت تسهیلات در بخش تعاون اختصاص می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو