عصر بازار

«چکنو» بانک صادرات از مرز ۶۱۱ هزار فقره گذشت

عصر اعتبار- استقبال از ظرفیت‌های چکنو بانک صادرات به عنوان اولین چک امن دیجیتال نظام بانکی، تعداد چکنو‌های صادره را از ۶۱۱ هزار فقره فراتر برد.

«چکنو» بانک صادرات از مرز ۶۱۱ هزار فقره گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تعداد چکنو‌های صادرشده توسط مشتریان بانک صادرات ایران بر بستر همراه بانک در پایان تیرماه سال جاری به 611 هزار و 510 فقره رسید که از این میان 68 هزار و 207 برگ چکنو کارسازی شده و بالغ بر 2836 میلیارد ریال در قالب وجوه چک‌های کارسازی شده، منتقل شده است.

    کاهش قابل توجه تعداد چک‌های برگشتی و حتی کاهش تعداد زندانیان چک نشان از موفقیت قوانین و مقررات جدید در حوزه چک دارد و با استقبال مشتریان بانک صادرات ایران از قابلیت‌های چکنو به عنوان نخستین چک دیجیتال نظام بانکی، امنیت و سرعت در مبادلات بانکی و انتقال وجوه با شرایط بهتری روبه‌رو شده و اعتماد فعالان اقتصادی به چک را بیشتر کرده است.

    بر اساس آخرین آمار‌های بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 92 درصد تعداد چک‌های صادره در نظام بانکی وصول شده و تنها 7.8 درصد آن‌ها برگشت خورده‌اند و به این ترتیب اقبال فعالان اقتصادی به چک‌های صیادی و در مرحله پیشرفته‌تر به چک‌های دیجیتال، موجب اعتماد بیشتر به گردش چک در معاملات شده و روند استفاده از چک امن دیجیتال افق نوینی از استفاده از این ابزار پولی را پیش روی قرار داده است.

    سرعت بالا در صدور و پرداخت چک، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، امنیت بالا و کاهش جرائمی نظیر جعل یا سرقت چک، عدم امکان ویرایش اطلاعات چک پس از صدور، مشخص بودن روند نقل و انتقال چک، هزینه مربوط به دریافت دسته چک و نگهداری چک‌های دریافتی، امکان ارسال درخواست و صدور دسته چک بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان صدور چک در هر زمان و مکان و وصول بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و در نتیجه تسهیل و تسریع در روند معاملات تجاری و بازرگانی و امکان دریافت دسته چک دیجیتال همزمان با دسته چک کاغذی از جمله مزیت‌های چکنو است. ​

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو