عصر بازار

بریکس از تجارت با ارزهای محلی حمایت می‌کند

عصر اعتبار- بریکس از تجارت با ارزهای محلی حمایت می‌کند و تولید ناخالص داخلی جهانی کشورهای بریکس یک چهارم تولید جهانی را تشکیل می‌دهد.

بریکس از تجارت با ارزهای محلی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «دیلما روسف»، رئیس بانک بریکس تاکید کرد که تولید ناخالص داخلی جهانی کشور‌های بریکس یک چهارم تولید جهانی را تشکیل می‌دهد.

    روسف در سخنرانی خود در «مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا» در سن پترزبورگ تأیید کرد که بانک توسعه بریکس از کشور‌های در حال توسعه در زمینه تسویه با ارز‌های محلی حمایت می‌کند.

    وی تاکید کرد: بانک بریکس هشت سال پیش تأسیس شده است و با مشورت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرصت تاسیس این بانک را غیمت شمردیم.

    رئیس بانک بریکس گفت: این بانک با اراده بریکس تأسیس شد، اما از بریکس پیشی گرفت و دیگر محدود به پنج کشور عضو نیست و توانایی صرفه جویی در منابع و مشارکت در پروژه‌های ساختاری را در تعدادی از کشور‌ها برای ایجاد مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات و زیرساخت‌های دیجیتال دارد.

    روسف تاکید کرد: ما برای توسعه زیرساخت‌ها در کشور‌های در حال توسعه و مشارکت اقتصاد کشور‌های در حال توسعه در این فرآیند‌ها اهمیت زیادی قائل هستیم و این را وظیفه اصلی خود می‌دانیم. همچنین در این ایده مشترک هستیم که اقدامات ما باید با هدف رفاه مردم ما، توسعه پایدار و ریشه کن کردن گرسنگی و فقر در کشور‌های ما باشد.

    وی اعلام کرد: ما می‌خواهیم نفوذ بانک را بر کشور‌های در حال توسعه گسترش دهیم و به دنبال تنوع بخشیدن به گام‌های خود و تقویت بانک برای حمایت از کشور‌های جهان جنوب هستیم. کشور‌های در حال توسعه به ویژه در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی، شرکای ما هستند و ما به دنبال تثبیت جای پای خود در این مناطق هستیم، ما می‌خواهیم با بخش خصوصی همکاری کنیم و ترجیح می‌دهیم در بازار‌های مختلف و با ارز‌های مختلف سود کسب کنیم.

    روسف با اشاره به اینکه افزایش سهم سرمایه‌گذاری‌های خصوصی مهم است و شرکای بانک بریکس با مشکلاتی که دیگران از آن رنج می‌بد، مواجه نیست، تاکید کرد: در بریکس 20 درصد تسویه‌حساب‌ها با ارز‌های ملی است و با چین 30 درصد معاملات با پول ملی است.

    وی با تاکید بر اینکه معامله با ارز‌های ملی یکی از اولویت‌های اصلی بانک بریکس است، توضیح داد: ما نمی‌گوییم جایگزین ارز‌های دیگر شود، بلکه هدف ما گسترش دامنه ارز‌هایی است که با آن‌ها معامله می‌شود.

    رئیس بانک بریکس گفت: ما می‌خواهیم از پدیده‌هایی که قادر به کنترل آن‌ها نیستیم اجتناب کنیم. ما معتقد نیستیم که لازم است دیدگاه‌های خود را به همه تحمیل کنیم. ما حق حاکمیت هر کشور را برای تعیین سرنوشت خود درک می‌کنیم.

    وی ادامه داد: بانک بریکس از پروژه‌هایی حمایت می‌کند که شکاف اجتماعی بین اقشار مختلف را پر و از زیرساخت‌ها پشتیبانی می‌کند. این بانک 98 پروژه در کشور‌های مختلف به ارزش 35 میلیارد را تصویب کرده است.

    روسف گفت: ما با بانک‌های منطقه‌ای مختلف، با بانک صادرات و واردات آفریقا و سایر بانک‌هایی که در زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی کار می‌کنند، همکاری می‌کنیم.

    وی ادامه داد: دنیای اطراف ما در حال تغییر است و با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که با هم می‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم، اما بدون صلح نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا بدون آن ثبات وجود نخواهد داشت و بدون ثبات توسعه پایدار وجود نخواهد داشتو جهان قادر به دستیابی به هیچ پروژه‌ای نخواهد بود که زندگی ما را بهبود بخشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو