عصر بازار

با تصویب مجلس

معاملات کالا در بورس‌های برمبنای اسناد اعتباری انجام می‌شود

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای بورس‌های کالایی را مجاز به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس‌های بر مبنای اسناد اعتباری و ایجاد ابزار لازم برای تبدیل اسناد اعتباری به ریال کردند.

معاملات کالا در بورس‌های برمبنای اسناد اعتباری انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه، ماده 20 طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

    طبق بند الف ماده 20 -‌ ‌به منظور ایجاد زیرساخت تأمین مالی در زنجیره، بورس‌های کالایی مجازند نسبت به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس‌های ذی‌ربط بر مبنای اسناد اعتباری نظیر برات الکترونیکی و سایر اسناد اعتباری قانونی و همچنین ایجاد ابزار لازم برای تبدیل اسناد اعتباری فوق‌الذکر به ریال اقدام نمایند. دستورالعمل این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌گردد.

    ب - در بندهای (5) و (6) ماده (7) قانون بازار اوراق بهادار با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مصوب  01/ 09/ 1384 ، بعد از عبارت «تأسیس» عبارت «و فعالیت» و بند (7) آن، به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

    7. تصویب اساسنامه بورس‌ها، کانون‌ها، نهادهای مالی و شرکت‌های سهامی عام ثبت‌شده نزد سازمان و الزام آنها به تطابق اساسنامه‌های خود با آن

    ج- مفاد ماده 15 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوبه 1401/2/31 درخصوص کلیه اشخاص حقوقی خصوصی از قبیل موسسات، شرکت ها و بنگاه ها یا اعضای هیات مدیره و مدیران عامل آن ها در موضوعات مرتبط با همان شرکت یا موسسه یا بنگاه نیز لازم الاجرا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی