عصر بازار

جزئیات و شروط پرداخت «حق‌ بیمه» سرپرست خانوارهای پرجمعیت و محروم

عصر اعتبار- مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از بازنشستگی ۱۸۰۲ نفر از مددجویان کمیته امداد به دنبال پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی طی ۳ ماه اول سال جاری خبر داد.

جزئیات و شروط پرداخت «حق‌ بیمه» سرپرست خانوارهای پرجمعیت و محروم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا؛ مجتبی احمدلو با اشاره به عملکرد کمیته امداد درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به ویژه در دوران سالمندی، بیمه‌های اجتماعی است که سهم بیمه‌ای آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال 1390، بیمه‌پردازی اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار با ضریب 18 درصد آغاز شد، گفت: طی این موضوع، قرار شد دولت از محل یارانه‌ها 10 درصد بیمه‌پردازی و دستگاه‌ها 8 درصد بیمه‌پردازی را به مدت 10 سال پرداخت کنند اما پس از آن، به دلیل اینکه دولت اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته بود کمیته امداد مددجویان را برای پوشش بیمه‌ای ضریب 14 درصد و اولویت 45 تا 50 سال با استفاده از اعتبارات خود بیمه کرد.

    پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار 45 تا 50 ساله تحت پوشش کمیته امداد

    مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به 26 هزار و 382 زن سرپرست خانواری که با اولویت سنی 45 تا 50 سال با ضریب بیمه 14 درصد تامین اجتماعی در سال 1401 تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر برای 63 هزار و 987 نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه‌پردازی تامین اجتماعی صورت می‌گیرد که از این تعداد، 62 هزار و 583 نفر زن سرپرست‌خانوار و 1404 نفر مرد سرپرست‌خانوار هستند.

    به گفته احمدلو، برای 458 نفر بیمه‌پردازی با ضریب 12 درصد (مشمول خدمات مستمری)، برای 26 هزار و 733 نفر با ضریب 14 درصد بیمه‌پردازی و برای 36 هزار و 796 نفر با ضریب 18 درصد بیمه‌پردازی (مشمول مزایای مستمری، فوت و از کارافتادگی) صورت می‌گیرد.

    احمدلو همچنین اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال، 1802 نفر از مددجویان کمیته امداد بازنشسته تامین اجتماعی شدند که از این تعداد 50 نفر مرد و 1752 نفر زن هستند.

    بازنشستگی بیش از 7000 مددجو در سال گذشته

    مستمری بازنشستگی امسال با 10 سال سابقه بیمه 2.1 میلیون تومان

    وی یادآور شد: همچنین در سال 1401، 7045 نفر از مددجویان کمیته امداد بازنشسته تامین اجتماعی شدند که 6894 نفر زن و 151 نفر مرد بوده‌اند.

    مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد درخصوص برنامه امداد برای بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش توضیح داد: بیمه کردن تمام مددجویان تحت پوشش نیازمند اعتبار بالایی است. تاکنون اولویت امداد، بیمه کردن زنان 45 تا 50 سال با اولویت خانواده‌های پرجمعیت‌تر یا میزان محرومیت بیشتر است.

    احمدلو گفت: مبلغ بازنشستگی امسال تامین اجتماعی برای افرادی که 10 سال بیمه‌پردازی دارند ماهانه بالغ بر 2 میلیون و 100 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو