عصر بازار

گامی دیگر برای اقتصاد دانش بنیان

نظام جدید ارزش گذاری دارایی‌ها نامشهود رونمایی شد

عصر اعتبار- نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود باحضور معاون علمی، فناوری رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از نوآوران اقتصادی رونمایی شد.

نظام جدید ارزش گذاری دارایی‌ها نامشهود رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نواوری و شکوفایی در این نشست گفت: این اتفاق گام دیگری در توسعه زیسب بوم نواوری یک کشور است. سرمایه گذاری در این نوع دارایی ها، اینده اقتصاد یک کشور خواهد بود. برخی از مراجعی که گزارش‌های نواوری را رتبه بندی می‌کنند مانند جی آی آی، تملک دارایی نامشهود شاخص مهمی است. در سال 2021 حدود74 تریلیون دلار بوده است و با رشد 25 درصدی همراه بوده است. در کشور‌های توسعه یافته نسبت سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود شیب تندی را شاهدیم و سهم این دارایی‌ها 12 درصد در این کشور‌ها گزارش شده است.
    او ادامه داد: در ایران، طی سال‌های گذشته همزمان با توسعه زیست بوم اتفاقاتی مثبت افتاده است. درگذشته عدم اطلاع درباره دارایی‌های نامشهود فضای اقتصاد دانش بنیان را تنگنا مواجه کرده بود. در تیرماه گذشته یکی از پلتفرم‌ها در بورس مورد پذیرش قرار گرفت و میتوانست در این مسیر فعالیت کند. از سازمان بورس خواستاریم مسیر عرضه دارایی‌های نامشهود در بازار سرمایه باز شود چرا که چشم انداز روشنی دارد.
    اقای خیاطیان می‌گوید: با رونمایی از نظام جدید ارزش گذاری دارایی‌ها نامشهود، نهاد‌هایی مانند کانون کارشناسان رسمی دادگستری شکوفاتر خواهند شد. خواستاریم که در وزارت اقتصاد مرجعی مشخص شود که میزان سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود سالانه گزارش شود. به نظر می‌شود که در صورت‌های مالی شرکت‌ها فصل R&D دارایی‌ها نامشهود نیز درج شود تا بتوانیم به بازار این حوزه کمک کنیم.
    او افزود: نیازمند مشوق‌ها برای دارایی‌های نامشهود داریم که یکی از ان‌ها نقدشوندگی است. ما در این دوره صندوق نواوری و تامین مالی کشور باید در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر جهشی جدی کنیم و راه توسعه اقتصاد دانش بنیان از این مسیر می‌گذرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار