عصر بازار

تفاوت میلگرد ۱۴ و میلگرد ۲۰

عصر اعتبار- این روزها میلگردهایی با خصوصیات مختلف برای صنعت ساختنان‌سازی تولید شده‌اند که هر یک می‌توانند کاربردهایی داشته باشند. از این میلگردها برای قسمت‌های مختلف ساختمان و نیز ساختمان‌هایی با نیازهای گوناگون استفاده می‌شود تا پاسخگوی احتیاج اهالی آن ساختمان باشد و دوام خوبی را برایشان در دراز مدت به ارمغان آورد.

تفاوت میلگرد ۱۴ و میلگرد ۲۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دو تا از میلگردهایی که همواره مورد توجه مردم بوده، میلگرد 14 و 20 است. شاید بیشترین استفاده‌ها در دنیای ساختمان‌سازی از این دو میلگرد باشد که هر یک به انواعی هم تقسیم می‌شوند. مقایسه این دو میلگرد و بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک برای ساختمان‌سازها و بسیاری از افراد می‌تواند جالب باشد؛ به خصوص آن‌هایی که برای این صنعت قصد خرید یکی از این دو میلگرد را دارند و باید اطلاعات کافی در موردشان مانند قیمت آنلاین میلگرد 14 و قیمت آنلاین میلگرد 20 را داشته باشند. بنابراین امروز به شرح تفاوت‌های میلگرد 14 و میلگرد 20 خواهیم پرداخت.

    پرکاربردترین میلگردهای بازار
    تقریبا تمامی میلگردها به نسبت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند؛ آن هم به خاطر کاربردهای متفاوتی که هر یک دارند. با این حال، بدیهی است کاربرد برخی از آن‌ها بخواهد بیشتر از دیگری باشد. از پرفروش‌ترین میلگردهایی که اکنون در بازار هستند، باید به سایزهای 12، 14، 16 و 20 اشاره داشت که این را آمار و ارقام و میزان خرید و فروش‌های روزانه می‌گوید.

    در سایت آهن کیتا امکان مشاهده مقدار خرید و فروش، قیمت آنلاین میلگرد و در نتیجه پرطرفدارترین میلگردهای بازار برایتان وجود دارد. اندازه، شرایط تولید و مواد به کار رفته در هر کدام از این میلگردها با دیگری متفاوت است و این گونه‌ است که تفاوت‌ها رقم می‌خورند. با مشاهده پرفروش‌ترین‌های بازار در دنیای میلگردها، متوجه وجود دو میلگرد 14 و 20 می‌شویم.

    در میان این مدل‌ها، دو میلگرد 14 و 20 از پرکاربردترین‌ها به شمار می‌روند که هر یک در انواع A2، A3 و A4 روانه بازار شده‌اند. مدل‌های A2 این میلگردها سختی چندانی به نسبت انواع دیگر ندارند، اما باز هم کاربردهای خاص خود را دارند. در مدل A4 اما که سخت‌ترین نوع میلگردها در بازار هستند، استحکام بسیار زیادی مشاهده می‌شود و برای ساختمان‌های بزرگ و بلند به کار می‌رود. اکنون نوبت به آن می‌رسد که با هر یک از میلگردهای گفته شده یعنی 14 و 20 آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

    آشنایی با خصوصیات میلگرد 14
    میلگردهایی که با سایز 14 ساخته می‌شوند، معمولا آج‌های مارپیچی دارند که این به نوعی برای برخی قسمت‌های ساختمان مزیت است. البته باید گفت همه مدل‌های میلگرد 14 به صصورت مارپیچی نیست، اما اکثر آن‌ها به همین شیوه ساخته می‌شوند. دلیل آن هم تقویت بتن و افزایش مقاومت آن در دراز مدت است. وقتی بتن را روی این دسته از میلگردها قرار دهیم، روی سطح آن برخورد نمی‌کند و دلیلش هم وجود ظاهر مارپیچی است.

    پرکاربرد بون میلگرد 14 به این معنا است که از آن می‌توان در صصناع و یا قسمت‌های گوناگون یک سازه استفاده کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این میلگرد می‌پردازیم که البته تمام موارد را شامل نمی‌شود.
    • ساخت سازه‌های بزرگ بتنی
    • به وجود آوردن انواع تیرچه در زمان ساخت ساختمتن‌ها
    • استفاده از میلگرد 14 برای ساختمان‌های بلند
    • استفاده برای پل‌های بزرگ به منظور افزایش مقاومت
    • اجرای ستون‌های متفاوت در یک ساختمان
    • اجرای فونداسیون به روش طولی یا عرضی
    • بهره‌برداری برای تاسیسات صنعتی

    آشنایی با خصوصیات میلگرد 20
    میلگرد 20 هم به صورت فولادی در دسترس قرار می‌گیرد و یکی از آرماتورهای مهم تقویتی در ساختمان‌ها است. بنابراین از این میلگرد که سختی زیادی هم دارد، بیشتر برای افزایش استحکام در سازه‌های گوناگون استفاده می‌شود. این میلگردها معمولا وزن زیادی دارند که البته این به مدل‌های خاصش هم مربوط می‌شود. ساختمان‌های چند طبقه یکی از مواردی است که برای ساختش سر وقت میلگرد 20 می‌روند.

    به این خاطر که میلگرد 20 در مقایسه با انواع دیگر و نیز مصالح ساختمانی دیگر قیمت بهتری دارد و در بودجه افراد صرفه‌جویی می‌کند، این مزیت بزرگی به شمار می‌رود. پس دانستن قیمت میلگرد 20 هزینه پروژه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد. میلگرد 20 معمولا از نظر گریدبندی به دو مدل A2 و A3 دیده می‌شوند که مدل A2 آن انعطاف‌پذیری بیشتری به نسبت مدل دیگر دارد.

    به لحاظ کاربرد، میلگرد 20 هم از جذاب‌ترین‌ها بوده که یکی از استفاده‌هایش در ساخت دکل‌های نفتی و پالایشگاه‌ها است. چنین صنایعی برای ادامه فعالیت‌های خود به فضایی امن با امنیت بالا نیاز دارند که در غیر این صورت، کسب و کارشان با خطراتی مواجه می‌شود. میلگرد 20 به آن‌ها از نظر دوام بالا کمک زیادی می‌کند و امنیت را به کارشان هدیه می‌دهد.

    در بالا اشاره شد که ساختمان‌های مسکونی چند طبقه هم به میلگرد 20 نیاز دارند. معمولا اسکلت فلزی و بتنی این ساختمان‌ها را می‌توان با مدل‌های گوناگونی از میلگردها تولید کرد، اما ساختمان‌سازها باید به دنبال استانداردترین و ایمن‌ترین سازه‌های موجود باشند. از این رو، بهترین گزینه برای این منظور میلگرد 20 خواهد بود. جدا از منازل مسکونی، امروزه سازه‌های اداری و تجاری که چند طبقه و بزرگ هستند و رفت و آمد در آن‌ها زیاد است هم به این میلگرد نیاز دارند.

    یک انتخاب مهم؛ خرید از میان میلگرد 14 و میلگرد 20
    با بررسی میلگردهای 14 و 20، قطعا با بسیاری از جزئات آن آشنا شدید. بررسی کاربردهای هر یک می‌تواند اطلاعات فراوانی را در دسترس قرار دهد. با این حال، شاید برخی ساختمان‌سازها هنوز در این انتخاب مردد باشند که خبر خوب این است منابع زیادی برای دریافت اطلاعات در خصوص انتخاب میان میلگرد 14 و 20 وجود دارد. از آن جایی که به همه این منابع نمی‌توان اطمینان کرد، بهترین راهکار این است که وارد سایت آهن کیتا شده و از مقالات آموزشی موجود در آن مانند دانستن قیمت میلگرد 14 استفاده کنید.

    اگر باز هم در خصوص انتخاب میان میلگرد 14 و میلگرد 20 مردد بودید، هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا تیم آهن کیتا به صورت شبانه‌روزی و تلفنی آماده پاسخ دادن به سوالات و رفت شک و شبهات شما عزیزان مانند قیمت آنلاین میلگرد خواهد بود. در پایان می‌توانید بهترین تصمیم را برای این انتخاب بگیرید و به این خاطر که خود آهن کیتا این میلگردها را در دسترس قرار می‌دهد، سفارش خود را از طریق این سایت ثبت کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو