عصر بازار

فروش ٣ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ١۴ حراج خرده فروشی برخط

عصر اعتبار- معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش سه میلیارد تومانی کالاهای این سازمان در ١۴ دوره برگزاری حراج خرده فروشی از خرداد ماه امسال تا کنون خبر داد.

فروش ٣ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در ١۴ حراج خرده فروشی برخط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سعید غلامی باغی در بازدید از خبرگزاری ایرنا و در میزگردی با حضور خبرنگاران اقتصادی ایرنا اظهار داشت: ١4 دوره حراج خرده فروشی بر خط از سوی استان‌های تهران، قم، قزوین و همدان برگزار شد که در آن ٣٢۰ قلم کالا عرضه شد و تمام کالاها به فروش رفت.

    وی افزود: 6 هزار و ٣۰۰ نفر در این حراج‌ها شرکت و یک هزار و ٧۰۰ پیشنهاد را ارائه کردند.

    معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه استقبال از حراج‌ها خوب بوده است، گفت: در برگزاری حراج‌ها به صورت روزانه محدودیتی نداریم در ٣۰ استان امکان برگزاری حراج‌های برخط فراهم شده است.

    غلامی باغی عنوان کرد: شرکت در این حراج‌ها برای عموم مردم آزاد و رایگان است. متقاضیان می‌توانند از سه طریق ورود به تارنمای سازمان اموال تملیکی، ستاد الکترونیک دولت و پنجره هوشمند ملی با بارگزاری اطلاعات هویتی و اطلاعات حساب بانکی شرکت کنند.

    وی خاطر نشان کرد: کالاها از سوی کارشناسان دادگستری به صورت پایه قیمت گذاری و به مدت سه روز کالاها عرضه می‌شود و از روز چهارم ارائه پیشنهاد از ساعت ٨ صبح تا ٢۰ شب فراهم است و بعد از نتیجه پیشنهاد، برندگان تا سه روز فرصت دارند تا با واریز وجه کالا، کالای برنده شده را دریافت کنند.

    معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه رسالت اصلی این سازمان تعیین تکلیف کالاهای تحت اختیار این سازمان به صورت شفاف و در فضای رقابتی سالم است، گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان این بوده است که مردم مستقیم از این کالاها استفاده کنند. در گذشته تنها کالاها به صورت عمده به حراج گذاشته می شد که در آن واسطه ها اقدام به خرید می‌کردند و امکان خرید کالاها به صورت خرد نبود.

    غلامی باغی گفت: طبق آیین نامه معاملات سازمان از سال ٩٩ این اجازه را به سازمان داده بود که کالاها خرده فروشی عرضه شود که بر زمین مانده بود که در این دولت در سال ١4۰١ طبق ماده 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا قرار شد سامانه حراج خرده فروشی راه اندازی شود.

    وی افزود: هدف این سامانه عرضه کالاها در فضای شفاف و رقابتی، دسترسی آسان عموم مردم و رایگان بودن فرایند شرکت در حراج بود که تمام فرایند این سامانه به صورت الکترونیک است و شرکت کنندگان ١۰ درصد ودیعه کالا را به عنوان ضمانت پرداخت می‌کنند که در صورت برنده نشدن در کمتر از ٢4 ساعت ودیعه بازگردانده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی