عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

پرداخت بیش از ۱۱ همت تسهیلات اشتغالزا در دولت سیزدهم

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از سوی این صندوق طی دو سال دولت سیزدهم خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۱ همت تسهیلات اشتغالزا در دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایفا کرده است.

    رویکرد صندوق کارآفرینی امید حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است. این صندوق در راستای رسالت خود برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع خود را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازار محور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.

    آنطور که نعمت الله‌ رضایی ـ مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داده در دو سال گذشته بیش از 70 هزار طرح توسط صندوق مورد حمایت قرار گرفته که بیش از 200 هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده است.

    به گفته وی دولت سیزدهم قول ایجاد یک میلیون شغل در سال را داده است که این موضوع محقق شده و بر اساس نرخ بیکاری و بررسی‌های مرکز آمار ایران قابل بررسی است.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درعین حال از پرداخت بیش از 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا توسط این صندوق در دو سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 95 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده و عمده طرح‌های صندوق جزو طرح های خرد و کوچک و متوسط است که به سرعت جذب بازار اشتغال می‌شوند.

    بر اساس آمارها 32 درصد کارآفرینان و متقاضیان طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید را زنان تشکیل داده و بیش از 47 درصد از شاغلین این طرح‌ها بانوان بودند.

    نقش صندوق کارآفرینی امید، توسعه کارآفرینی در جامعه، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار محلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا است.

    گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار از روند پرداخت تسهیلات صندوق در سال 1400 نشان می‌دهد که 587 هزار و 865 فقره تسهیلات مصوب صندوق کارآفرینی امید به مبلغ 52 هزار و 73 میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال 1399 رشد قابل توجهی داشته است.

    پرداخت بیش از 11 همت تسهیلات اشتغالزا در دولت سیزدهم

    در هفته دولت امسال 7000 طرح اشتغالزا از سوی صندوق کارآفرینی امید افتتاح و بهره‌برداری شد. سال گذشته نیز بیش از 40 هزار و 800 کارگاه و کسب و کار خرد و کوچک و متوسط از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شدند که موجب ایجاد بیش از 106 هزار فرصت شغلی در کشور شد.

    به گزارش ایسنا، صندوق کارآفرینی امید در راستای رسالت خود برای حمایت از ایجاد اشتغال، بخش اعظم منابع خود را در حمایت از کسب و کارهای روستایی، زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و متوسط بازار محور اختصاص داده و تسهیلات پرداختی را به سمت ایجاد اشتغال پایدار هدایت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو