عصر بازار

آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به حساب واحد خزانه

عصر اعتبار- دیوان محاسبات برای اجرای این قانون به این دستگاه‌ها که عمدتا ۶۰ درصد آن‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی و مابقی سایر دستگاه‌ها هستند، هشدار داده است که باید تا پایان شهریور حساب‌های خود را نزد بانک مرکزی متصل کنند در غیر این صورت اسامی آن‌ها به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده خواهد شد.

آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به حساب واحد خزانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دولت امسال اعلام کرده است که بدون استقراض از بانک مرکزی و استفاده از تنخواه، توانسته به کمک مبالغ رسوبی در حساب‌های دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی، بودجه را اداره کند. موضوعی که به گفته کارشناسان اقتصادی، منجر به افزایش پایه پولی و در نهایت تورم می‌شد.

    آقای طهماسب مظاهری که رئیس کل اسبق بانک مرکزی هم هست، در مصاحبه با صدا و سیما می‌گوید: که هر گاه دولت‌ها برای جبران کسری بودجه دست به انتشار پول می‌زنند منجر می‌شود که میزان نقدینگی  بیش از تولید افزایش پیدا کند و در نهایت این افزایش، منجر به گرانی و ایجاد تورم در کشور می‌شود.

    کاری که به گفته آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به کمک حساب واحد خزانه و مدیریت حساب‌های دولتی، انجام نشده و دولت به جای استقراض از بانک مرکزی که منجر به خلق نقدینگی می‌شد. از رسوب حساب‌های بانکی دستگاه‌های دولتی استفاده کرده است.

    این اتفاق در راستای اجرای قانون حساب واحد خزانه رخ داده است. اتصال دستگاه‌هایی که پیش دارای حساب‌های فرعی بودند نگاه دولت و شفافیت حساب‌ها را افزایش داده است. تاکنون 250 هزار حساب بانکی دستگاهی به 4 هزار حساب متمرمز نزد بانک مرکزی تقلیل یافته است؛ و هنوز 77 هزار حساب بانکی به خزانه داری کل کشور متصل نشدند. 

    دیوان محاسبات برای اجرای این قانون به این دستگاه‌ها که عمدتا 60 درصد آن‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی و مابقی سایر دستگاه‌ها هستند، هشدار داده است که باید تا پایان شهریور حساب‌های خود را نزد بانک مرکزی متصل کنند در غیر این صورت اسامی آن‌ها به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو