عصر بازار

برای تأمین منابع ارزی حج و عمره سریع‌تر اقدام شود

عصر اعتبار- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست برای تأمین منابع ارزی مورد نیاز سفرهای حج و عمره سریع‌تر اقدام کنند.

برای تأمین منابع ارزی حج و عمره سریع‌تر اقدام شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدعبدالفتاح نواب ـ در شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواستار این شد که وضعیت میزان و نرخ ارز و هزینه بلیت هواپیما برای سفرهای عمره و حج، سریع‌تر روشن شود.

    او اظهار کرد: تأمین نکردن منابع لازم در برگزاری سفرهای حج و عمره مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف، از جمله اسکان زائران ایجاد خواهد کرد و به تأخیر افتادن آغاز سفرهای عمره موجب می‌شود روزانه چندهزار نفر از تشرف به سرزمین وحی باز بمانند و شرکت‌های هواپیمایی نیز که به‌دنبال سود زیاد هستند، متضرر شوند.

    سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ و حمیدرضا رهبری‌فر ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ در ادامه این نشست از پیگیری‌های انجام شده از شرکت‌های هواپیمایی برای تعیین نرخ بلیت و بانک مرکزی برای میزان و نرخ ارز سفرهای عمره گزارش دادند.

    رییس سازمان حج و زیارت گفت: معاونان و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت درباره مسائل ارزی نشست مشترک داشته‌اند و سازمان حج و شرکت‌های وابسته به عمره سعادت آماده برگزاری سفر عمره و در انتظار تصمیم بانک مرکزی برای عملیاتی کردن برنامه‌های حج تمتع و عمره مفرده هستند.

    غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز از نشست کارشناسی که در فضای مجازی با مسئولان عربستان درباره آسیب‌شناسی حج گذشته برگزار شد و درخواست‌های کشورمان برای فراهم کردن تسهیلات مناسب به منظور تشرف زائران ایرانی گزارشی داد، که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون سازمان حج و زیارت درخواست کرد این موارد به وزارت حج و عمره عربستان و سفارت کشورمان در ریاض منعکس شود و تا حصول نتیجه درباره موارد مختلف از جمله پرداخت دیه شهدای منا، بازگرداندن مطالبات مالی حج‌های 1401 و 1402 از سوی شرکت‌های سعودی و برگزاری دعای کمیل همچون گذشته، پیگیری لازم انجام شود.

    در ادامه، وحید صفاری ـ رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت ـ درباره نظرسنجی و رضایت‌سنجی از زائران اربعین، گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته میزان رضایت کلی به بیش از 71 درصد افزایش یافت، درحالیکه در اربعین سال گذشته سطح رضایتمندی 56  درصد بود.

    هادی شیخ‌الاسلامی ـ مدیرعامل بیمه اربعین ـ نیز گفت: در مراسم اربعین امسال از 5780 نفر مصدومی که خدمات دریافت کردند 4504 نفر بیمه بودند. همچنین تعداد فوتی‌ها در اربعین 137 نفر بود که از این تعداد 27 نفر فاقد بیمه بودند و استعلام 14 نفر هم که پرینت سامانه سماح را دارند، همچنان در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو