عصر بازار

اتصال بیش از ۴۱ هزار مودی مالیاتی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

عصر اعتبار- سخنگوی سازمان مالیات گفت: از آبان سال گذشته تاکنون ۴۱ هزار و ۸۳ مودی مالیاتی به سامانه پایانه‌های فروشگاهی متصل شده‌ و ۱۷۵ میلیون صورت‌حساب الکترونیکی صادر کرده‌اند.

اتصال بیش از ۴۱ هزار مودی مالیاتی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، موحدی بک نظر گفت:  از ابتدای  آبان سال گذشته پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی شروع و شرایط برای ارسال صورت حساب های الکترونیکی توسط مودیان فراهم شد.

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در ابتدای آبان ماه سال گذشته فضا به این شکل بود که شرایطی فراهم شود که طبق فراخوان های مختلفی که سازمان ارائه می کند بتوانیم پذیرای صورت حساب های الکترونیکی اشخاص و مودیان مختلف باشیم بنابراین مقرر شد که از ابتدای آبان 1401 شرکت های بورسی و فرابورسی، از اول دی  شرکت های دولتی و از ابتدای فرودین ماه سال 1402 پذیرای سایر شرکت های حقوقی برای ارسال صورت حساب های الکترونیکی به سامانه مودیان باشیم.

    موحدی بیان کرد: طبق این مسیر سازمان امور مالیاتی پیاده سازی این قانون را آغاز کرده بودیم اما در 26 تیر ماه امسال مصوبه به تصویب نمایندگان مجلس تحت عنوان لایحه تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان رسید که اولین ماده از این لایحه حاکی از آن بود که موارد جدیدی را برای اجرایی شدن قانون به صورت تدریجی فراهم می‌شود.

    رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بنابراین از ابتدای مهر ماه امسال اشخاص حقوقی و بورسی وفرابورسی، شرکت های دولتی و سایر اشخاص حقوقی به استثنای اشخاص ماده 16  قانون ارزش افزوده  ملزم به ارسال صورت حساب های الکترونیکی خود به سامانه مودیان مالیاتی هستند و  از بهمن ماه امسال سایر اشخاص این تکلیف را دارند که اقدام به ارسال الکترونیکی صورت‌حساب‌های خود کنند.

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی تمام تلاش خود را کرده که از اول مهر ماه بنا به مصوبه لایحه تسهیل و حتی قبل از تصویب قانون ناظر به اجرای تکالیف قانونی خود اقدام به پیاده سازی کامل سامانه کند و در این شرایط پذیرای صورت‌حساب های الکترونیکی مودیانی باشد که طبق قانون قبلی ملزم هستند وطبق مصوبه  تسهیل که البته باید به تایید شورای نگهبان برسد از تاریخ های اعلام شده باید اقدام به ارسال صورت حساب های الکترونیکی خود کنند.

    موحدی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کاملا آماده است اما بنا به لایحه تسهیل ما مکلف هستیم که در تاریخ های اعلام شده صورت حساب های الکترونیکی را دریافت کنیم.

    او تاکید کرد: تا 3 مهر ماه بیش از 41 هزار مودی به سامانه مودیان متصل شده اند و تقریبا 175 میلیون تعداد صورت حساب الکترونیکی است که  توسط این مودیان ارسال می شود.

    رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: از این 41 هزار و 83 مودی که به سامانه پایانه های فروشگاهی که متصل شده اند 470 مودی شرکت های بورسی و فرابورسی، 95  شرکت دولتی و 40 هزار و 518 مودی سایر اشخاص حقوقی هستند که به سامانه مودیان مالیاتی متصل شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی