عصر بازار

مدیرعامل سازمان ‌تأمین‌اجتماعی:

بدون استقراض از بانک، حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم

پوشش بیمه‌ای۴۰۰ قلم دارو طی ۲ سال گذشته

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان ‌تأمین‌اجتماعی گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ جمعاً ۱۰۶ هزار میلیارد تومان در سازمان تأمین‌اجتماعی آینده‌سوزی در قالب استقراض بی‌رویه اتفاق افتاد اما در این دولت نه‌تنها بدهی کلان ایجادشده جبران شد بلکه ۴۹ هزار میلیارد تومان درآمد جدید رقم خورد. امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری در ماه پرداخت می‌کنیم بدون اینکه به استقراض بی‌رویه از نظام بانکی متوسل شویم.

بدون استقراض از بانک، حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی در مراسم کلنگ‌زنی درمانگاه تأمین‌اجتماعی فریدونکنار گفت: آمارها به خوبی نشان می‌دهد که چه کارهای بزرگی طی دو سال و نیم گذشته صورت گرفته است. اراده و اولویت این دولت، توسعه خدمات است و توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی هم به سمت مناطق کم‌برخودار و محروم بوده است و سعی می‌کنیم طرح‌های توسعه‌ای بیشتری در این مناطق به بهره‌برداری برسد. با تأکیدات رئیس‌جمهور حرکت‌ در مسیر ارتقای خدمات در بخش‌های مختلف ادامه خواهد یافت و وزیر هم این را به‌عنوان وظیفه و مأموریت اصلی به ما ابلاغ کرده‌اند. در این دولت همواره برای توسعه خدمات در حال ارزیابی‌های میدانی هستیم و اعتقاد داریم اصل و هویت کارگزاران نظام اسلامی در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم است و رویکرد ما این است که خادم مردم باشیم.

    وی با اشاره به توسعه مستمر خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی افزود: این دولت نشان داده که دولت اقدام و عمل و دولت "شدن"هاست. آمارها به خوبی نشان می‌دهد که چه کارهای بزرگی طی همین دو سال و اندی صورت گرفته است. اراده و عزم این دولت توسعه خدمات است و توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی هم به سمت مناطق کم‌برخودار و محروم بوده است و سعی می‌کنیم طرح‌های بیشتری در این مناطق به بهره‌برداری برسد.

    موسوی افزود: در بخش درمانی کشور، در این دوره وزارت بهداشت در زمینه توسعه خدمات درمانی، اقدامات بسیار بزرگ و گسترده‌ای انجام داده است. 15 هزار تخت بیمارستانی در این دوره راه‌اندازی و برای احداث 50 هزار تخت بیمارستانی دیگر در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است. در دو سال گذشته 400 قلم دارو تحت پوشش نظام بیمه پایه کشور قرار گرفت. صندوق بیماران خاص برای حمایت ویژه‌تر از بیماران صعب‌العلاج شکل گرفت و خدمات پر هزینه و پرخرج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و یکی دیگر از برنامه‌های ما تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی افراد نابارور است. در دوره کرونا نیز نظام درمانی کشور، کار بزرگی را رقم زد تا امروز ما و شما بتوانیم با راحتی و آسایش به زندگی خودمان ادامه بدهیم و اینها همه مرهون ایثارگری‌های مدافعان سلامت است.

    وی افزود: در دو سال و نیم گذشته، اقتصاد ما چهار درصد رشد کرد که در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده و در عین حال حجم نقدینگی کاهش یافته است. در زمینه کاهش ناترازی‌ها در دولت سیزدهم نیز باید گفته شود که از سال 94 تا 1400 جمعاً 106 هزار میلیارد تومان در سازمان تأمین‌اجتماعی آینده‌سوزی در قالب استقراض بی‌رویه اتفاق افتاد اما در این دولت  نه‌تنها بدهی کلان ایجادشده جبران شد بلکه 49 هزار میلیارد تومان درأمد جدید رقم خورد. خوشبختانه امروز 42 هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری در ماه پرداخت می‌کنیم بدون اینکه به استقراض بی‌رویه از نظام بانکی متوسل شویم.

    مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: با تأکیدات رئیس‌جمهور، حرکت در مسیر ارتقای خدمات در بخش‌های مختلف ادامه خواهد یافت و وزیر هم این را به‌عنوان وظیفه و مأموریت داراری اولویت به ما ابلاغ کرده‌اند. در همین استان 5 بیمارستان و 14 درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی در حال ارائه خدمات هستند. در مراکز درمانی رویکرد ما توسعه خدمات است، کما این‌که در بیمارستان رازی چالوس، پروژه ساخت درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی را کلنگ‌زنی کردیم. در شهرستان فریدونکنار و در میانرود و بقیه شهرستان‌های استان، چندین درمانگاه تخصصی در دست طرح و عملیات اجرایی داریم و همچنان برای توسعه خدمات در حال ارزیابی‌های میدانی هستیم. تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی را هم تأمین می‌کنیم و اعتقاد داریم در نظام اسلامی اصل و هویت کارگزاران، خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم است. این رویکرد ماست که ما باید خادم مردم باشیم.

    به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفتنی است میرهاشم موسوی، پیش از کلنگ‌زنی ساختمان درمانگاه فوق‌تخصصی تأمین‌اجتماعی در شهرستان فریدون‌کنار، از شعبه تأمین‌اجتماعی چالوس و نیز از پروژه درحال اتمام ساختمان جدید شعبه چالوس بازدید کرد . این پروژه با پیشرفت بالای 90 درصد، طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو